مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان عمليات ايمن سازي و افزايش پايداري خط لوله انتقال گاز 12 اينچ قشم - بندرعباس در بستر رودخانه كول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علیرضا عربلو افزود : در پی گزارشات دریافتی مبنی بر نمایان شدن و شناور بودن خط لوله انتقال گاز ۱۲ اینچ قشم – بندرعباس در روخانه کول، پس از بازدید و بررسی های میدانی اولیه از محل و تشکیل جلسات اضطراری و فنی، تعمیر و مقاوم سازی خط با محوریت همکاران واحد عملیات ساختمانی و همکاری واحدهای مرکز بهره برداری خطوط لوله سرخون، حمل و نقل و کالا بلافاصله در دستور کار قرار گرفت .

عربلو ، عنوان کرد : از ویژگی های این عملیات عدم امکان دسترسی به محل، قرار داشتن خط در مسیر رودخانه دائم و وجود جریان آب و ریسک های وقوع بارندگی و انجام حفاری در زمین های باتلاقی و کنترل مستمر شرایط تمام طول در مدت عملیات بوده که در منطقه برای اولین بار با تلاش همکاران با موفیت به اتمام رسید.

وی ، تصریح کرد: این عملیات از یکم آبان ماه آغاز و پس از ۴۰ روز تلاش و پیگیری مداوم و تمام وقت همکاران عملیات ساختمانی به بهترین شکل ممکن در قالب انجام مراحلِ  خرید و تامین ۱۲هزار تُن مخلوط ، انتقال ماشین آلات، تسطیح و بازگشایی مسیر دسترسی به محل عملیات، مخلوط ریزی و احداث سیل بند و حوضچه خاکی، تخلیه آب حوضچه و بندخاکی و انجام حفاری و خاکبرداری با تلاقی و تعمیق لوله، تعمیر پوشش و اجرای CCW، خاک ریزی و انجام پر کاری محل بوده به اتمام رسید.

گفتنی است ، خط لوله ۱۲ اینچ قشم – بندرعباس به طول ۶۷ متر است که گاز را از پالایشگاه گورزین به نیروگاه بندرعباس منتقل می کند .

انتهای پیام