رییس اتحادیه کارگزاران گمرکی از مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان به پاس همکاری و تعامل با این اتحادیه قدردانی کرد و گفت: عملکرد امور مالیاتی استان هرمزگان در باب تعامل با فعالان اقتصادی ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ عارف شکر پور در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان که با حضور دکتر رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی استان و کلاهی دبیر اتحادیه کارگزاران همراه بود، اظهار داشت: مبحث تراکنش های بانکی کارگزاران گمرکی را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته بود که با ورود مستقیم مدیر کل امور مالیاتی استان و حمایت و پیگیری های ایشان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه عملکرد کارگزاران گمرکی کاملا شفاف است، بیان داشت: از آنجا که سیستم گمرکی و دارایی زیرمجموعه وزارت اقتصاد است عملکرد کارگزارا ن گمرکی کاملا شفاف و قابلیت رصد شدن را دارد.

شکرپور ادامه داد: مشکلات ایجاد شده برای کارگزاران گمرکی بندرعباس در باب تراکنش های مالی چند ماهی به طول انجامید اما خوشبختانه با پیگیری های بی وقفه این اتحادیه و تعامل و همکاری مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان با انجام یک سری رویه ها برطرف شد که هم مودیان راضی بودند و تمام مبالغ برگ تشخیص های غیرواقعی اصلاح و به شکل منطقی و قابل قبول توسط اتحادیه قابل پذیرش و پرونده های مالیاتی به نتیجه دلخواه هر دو طرف رسید.

وی تصریح کرد: عملکرد مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان در باب تعامل با فعالان اقتصادی قابل تقدیر است و بدون شک چنین مدیرانی باید برای مدیران سایر استان های به عنوان یک الگو معرفی شوند.

رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس با بیان اینکه متاسفانه فعالیت افراد غیررسمی آسیب های فراوانی را متوجه فعالیت کارگزاران گمرکی کرده است، بیان داشت:  این درحالیست که در برهه کنونی و تحریم های ظالمانه فعالیت کارگزاران گمرکی به عنوان سربازان خط مقدم اقتصادی در گمرک کمک شایانی به واحدهای تولیدی و تجار کرده است.

وی بیان داشت: توسعه و رونق اقتصادی با تحقق درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در تعدیل ثروت، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی، جلوگیری از تشدید نابرابری‌های درآمدی و توسعه و رونق هرچه بیشتر اقتصادی جامعه به ویژه در شرایط تحریم‎ دارد و نظام مالیاتی کشور می تواند با تعدیل نرخ های مالیاتی برای افرادی که عملکردشان شفاف و قابل رصد است علاوه بر تعدد مودیان خوش حساب به بالا بردن درآمد مالیاتی کشور نیز کمک نماید.

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان نیز در حاشیه این دیدار بیان داشت: در برهه ای که کرونا و تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور را تحت تاثیر زیادی قرار داده است می توان با انعطاف و بومی سازی قوانین بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کرد.

شاکررضا مریدی  تصریح کرد: به فعالان اقتصادی باید میدان داده شود تا بتوانند بدون دغدغه در عرصه های اقتصادی کشور فعالیت نمایند و در این بین اعطای مشوق های مالیاتی و تعدیل نرخ مالیات می تواند سبب ساز تحرکاتی نو و کارآمد در عرصه اقتصاد شود.

وی تاکید کرد: نرخ های مالیاتی باید با درآمدهای مودی همخوانی داشته باشد و کوچکترین اختلال در این زمینه هم به ضرر مودی و هم به ضرر دولت تمام می شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان بیان داشت: تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی از اولویت های نخست ماست و تا آنجا که بتوانیم از ظرفیت ها و انعطاف قوانین برای رونق اقتصاد استان استفاده خواهیم کرد.

در پایان این دیدار از زحمات مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان به پاس تعامل با بخش خصوصی به ویژه اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس تقدیر و تشکر به عمل آمد.