همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ در شهرستان جاسک با سرمایه گذاری هفت هزار و ۱۰۰میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،استاندار هرمزگان پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه، در حاشیه آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ، اظهار کرد: سطح خالص طرح شامل ۵٩ مزرعه به وسعت یک هزار و ۱۱۹ هکتار است که با تجمیع سطح مشاعات طرح شامل کانال ها، زهکش ها، لاگون، جاده های سرویس، ابنیه فنی، حریم ها و … مساحت کل سایت یک هزار و ۳۹۱هکتار است.

مهدی دوستی  افزود : ساختمان بهره برداری و نگهداری به مساحت ٢٠٠ متر مربع، جاده جایگزین صیادی با طول نزدیک به شش کیلومتر، جاده های سرویس کانال ها، ابنیه های فنی، دایک حفاظتی و زهکش حائل سایت به طول حدود ١٧ کیلومتر نیز در این سایت پیش بینی شده است.

دوستی  هزینه ایجاد زیر ساخت و تاسیسات عمومی مشترک در این‌سایت را  نزدیک به یک هزار و ۱۰٠ میلیارد ریال بدون هزینه تامین برق عنوان کرد و گفت : میزان سرمایه گذاری برای ساخت مزارع شش هزار میلیارد ریال است که در مدت زمان یک سال آماده می شود.

وی میزان تولید سالیانه این شهرک شیلاتی را پنج هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این سایت برای ٧٠٠ نفر اشتغال ایجاد می شود.

دوستی  گفت : شرکت جهش تولید مکران، شرکت پرتو آبی تابناک مندیر، شرکت شن آذین ساحل ، شرکت هنگام صید بندر و یک شرکت سرمایه گذاری دیگر که در مرحله انعقاد قرار است، سرمایه گذاران این طرح مهم شیلاتی هستند.

سایت سدیچ از جنوب به ناحیه جزر و مدی دریای عمان و خور لوپ ، از شرق به رودخانه سدیچ و از شمال و غرب به اراضی تپه ماسه ای محدود می شود.

این سایت از توابع بخش لیردف شهرستان بندر جاسک بوده و نزدیک ترین روستا به محل سایت روستای ککی است و فاصله مرکز سایت تا شهر جاسک ١٠۵ کیلومتر است.

انتهای پیام