عملیات اجرایی پل خلیج فارس با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حجتی، معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی مسئولان اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین گفت: عملیات ساخت پل خلیج فارس به عنوان ارزوی دیرینه ساکنان جزیره قشم، همزمان با جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از وقفه ای هفت ساله با همتی جهادی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.
افشار فتح الهی ادامه داد: احداث پل خلیج فارس، اتصال بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه به سرزمین اصلی با اعتبار سرمایه گذاری بالغ بر ۴۶۰ میلیون یورو در دولت انقلابی و مردمی را محقق خواهد ساخت.
به گفته وی اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه، بندر، پل، جاده و ریل، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند.
فتح الهی تصریح کرد: مکان احداث این پل از محدوده بندر لافت در جزیره قشم تا بندر پهل در سرزمین اصلی است و و طول کل پل ۳۴۳۰ متر است که ۲۵۰۰ آن بر روی دریا قرار دارد و سازه کابلی با دهانه های ۳۶۰ متر در وسط دریا و عرض مفید عرشه حدود ۳۲ متر از دیگر ویژگی های این پروژه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه اندازی پل خلیج فارس باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل حداقل به میزان ۳۰ درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان ۴۰ درصد، کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات به دلیل وجود شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای می شود.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش استراتژیک قشم و آغاز عملیات اجرایی توسعه زیرساخت های جاده ای و بزرگراهی و پل خلیج فارس، بندر کاوه با ۹۲ کیلومتر بزرگراه و همچنین۸۶ کیلومتر راه‌آهن به خطوط سراسری کشوری متصل شده و رینگ حمل و نقلی جزیره کامل خواهد شد.
فتح الهی افزود: پروژه عظیم پل خلیج فارس، شامل چهار خط عبور خودرو، یک خط عبور قطار، خطوط اضطراری و پیاده راه نیز می باشد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل آن حدود سه و نیم سال پیش بینی شده است.
براساس این گزارش، پروژه عظیم احداث پل خلیج فارس در حال حاضر دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد و امروز پس از وقفه ای هفت ساله در دولت سیزدهم فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

انتهای خبر