عملیات اجرایی گلخانه هشت هکتاری هیدروپونیک رودان با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عصرامروز با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، عملیات اجرایی یک گلخانه هشت هکتاری در رودان آغاز شد.

وی گفت: علاوه بر گلخانه، سالن تولید سالیانه ۱.۵میلیون عدد نشا، سالن بسته بندی و سردخانه نگهداری محصول نیز در این مجتمع گلخانه ای راه اندازی می شود.

استاندار هرمزگان، افزود: با بهره برداری از این گلخانه که با سرمایه گذاری ۵۸میلیارد تومان راه اندازی می شود، برای ۷۰نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

همتی تصریح کرد: رویکرد جدیدی در هرمزگان متناسب با اقلیم خشک این منطقه در حال شکل گرفتن است که این رویکرد باعث رشد نسبتا” خوبی در توسعه فضاهای گلخانه ای شده است.

وی اضافه کرد: ۷۲۱هکتار گلخانه در سطح استان وجود دارد که مجوز ۵۰۰ هتار دیگر در استان اخذ شده و منتظر جذب منابع لازم هستیم که در صورت حمایت و ورود سرمایه گذاران،  به دنبال تحقق افق ایجاد پنج هزار هکتار گلخانه هستیم.

همتی با بیان اینکه گلخانه شرکت تجارت طلایی هنگام نخستین گلخانه هیدروپونیک استان را راه اندازی خواهد کرد، تصریح کرد: روش هیدروپونیک مزایای بهتری نسبت به گلخانه های صنعتی گذشته دارد و باید با بهره گیری از  علم در کنار تولید زمینه رشد و بهره وری بیشتر را فراهم کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد شهرک های گلخانه ای بزرگ مقیاس در هرمزگان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: طرح مطالعه ۲هزار هکتار از اراضی مسیر خط انتقال آب از بندرعباس به سیرجان در حال انجام است که امیدواریم با همت بلند سرمایه گذاران، گام بلندی برای جهش تولید و ارتقا درامد و رفاه مردم این مناطق برداشته شود.

همتی همچنین به سهم اندک محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و سبد درآمد ارزی کشور، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه در بخش کشاورزی برای بدست آوردن سهم در بازارها بهره کافی را ببریم.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا