به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی و در راستای پویش تامین‌اجتماعی همدل، از بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان خلیج‌فارس عیادت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، با حضور مجتبی معین‌وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان، دکتر غلامعباس مومنی سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان و دکتر بستان رئیس بیمارستان خلیج‌فارس و جمعی از کارکنان این سازمان، از بخش‌های مختلف بیمارستان خلیج‌فارس بازدید شد و از بیماران بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان عیادت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این بازدید گفت: ظرفیت اسمی بیمارستان خلیج‌فارس ۳۰۰تخت است و با توجه به اینکه هرمزگان از نظر درمانی دچار کمبودهایی است باید تلاش شود که این ظرفیت کامل مورد استفاده قرار گیرد. 

مجتبی معین‌وزیری افزود: بیمارستان خلیج‌فارس تنها بیمارستان بخش کارگری در استان هرمزگان است که خدمات درمانی رایگان به قشر کارگری ارائه می‌نماید و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 

معین‌وزیری عنوان‌کرد: با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه درمانی در استان وجود دارد باید تلاش شود که هیچ بیمار قشر کارگری برای درمان به خارج از استان نرود و بتواند خدمات درمانی مورد نیاز خود را در استان تامین نماید. 

وی با اشاره به کسب رتبه برتر بیمارستان خلیج‌فارس در بین بیمارستان‌های سازمان تامین‌اجتماعی در کشور گفت: خوشبختانه بیمارستان خلیج‌فارس تاکنون حرکت روبه‌رشدی را طی کرده‌است و باید به همین روند ادامه دهد و خدمات مورد نیاز جامعه را بهتر از گذشته به جامعه هدف که بیشتر قشر کارگری است ارائه کنند. 

این مسئو ل از صنایعی که در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند خواست در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی خود، به بخش بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان خلیج‌فارس کمک بیشتری نمایند چرا که بسیاری از کارکنان و کارگران این صنایع خدمات درمانی خود را از بیمارستان خلیج‌فارس دریافت می‌کنند. 

در ادامه مدیرکل تامین‌اجتماعی استان هرمزگان ، گفت: در استان هرمزگان تاکنون حمایت‌های خوبی از سوی مسوولان استان به ویژه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تامین‌اجتماعی هم در حوزه بیمه‌ای و هم درمانی صورت گرفته‌است. 

عباس اکبری، مطرح کرد: بیمارستان خلیج‌فارس تنها بیمارستان سازمان تامین‌اجتماعی در استان هرمزگان است و بار سنگین ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این سازمان را برعهده داردوکه از مسوولان و کادر درمانی این بیمارستان به خاطر تلاش‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند تقدیر می‌شود. 

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این بازدید ، بیان داشت : کادر درمانی بیمارستان خلیج‌فارس تاکنون خدمات خوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه کرده‌اند و کسب رتبه برتر این بیمارستان نیز نشان‌دهنده این موضوع است. 

دکتر غلامعباس مومنی، ادامه‌داد: در زمان شیوع کرونا، بیمارستان خلیج‌فارس دومین بیمارستانی بود که پذیرش بیماران کرونایی در آن انجام شد و توانست خدمات خوبی به بیماران ارائه نماید. 

مومنی ، خاطرنشان‌کرد: از آغاز همه‌گیری این بیماری در کشور، ۲۰ هزار و ۴۴۹ مراجعه بیماران قطعی و مشکوک کووید ۱۹ به بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۶۳ مراجعه به صورت سرپایی و ۵ هزار و ۱۸۶ مورد بستری شدگان قطعی و مشکوک در این بیمارستان بوده‌است.

وی ، تصریح کرد : در این مدت تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان و مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند.

 مومنی ، اضافه کرد : در این مدت ۲۰۳ پرستار و بهیار، ۱۷۰ نفر کادر اداری و مالی، ۱۳۵ نفر کار نیروی خدمات، ۱۱۱ نفر کاردرمانی و ۴۷ پزشک از زمان شیوع این ویروس در بیمارستان خلیج‌فارس و دیگر مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به آن مبتلا شدند.

گفتنی است ، از پرستاران شاغل در بخش‌های مختلف بیمارستان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام