معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، چهار عنصر اساسی را در سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، علی اوسط هاشمی تدوین استاندارد جدید مشاغل بر اساس آینده پژوهی را اولین عنصر و رویکرد اعلام کرد و گفت هم اکنون ۷۵۰۰ استاندارد آموزشی در کشور موجود است. هاشمی صلاحیت حرفه ای را به عنوان دومین عنصر معرفی کرد و گفت: معادل سازی مدرک برای نیروهای با تجربه و دارای مهارت در حال تصویب است.

وی بر جامعه و تقاضا محور کردن مهارت تاکید کرد و گفت : دانش، کاهش دهنده زمان دستیابی به مهارت است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد :  سنجش مهارت یکی دیگر از برنامه های این سازمان است و تلاش خواهیم کرد که هر کس به راحتی به مدرک دست نیابد. وی افزود: طبق استانداردهای ایسکو ۲۰۰۸ ، گواهینامه های فنی و حرفه ای  اعتبار جهانی دارد و قابل ترجمه است.

وی اساس همچنین اعلام کرد: اساس آموزش در سازمان فنی و حرفه ای پروژه محوری و آموزش در محیط کار است و تنها ۳۰ درصد مباحث تئوریک است.

اوسط  هاشمی با اشاره به تفاوت ها و مزیت هایی که در کیش می تواند ایجاد شود گفت: در جزیره کیش با هماهنگی جوامع و صنوف، افراد بدون شرکت در دوره آموزشی، سنجش مهارت خواهند شد و در صورت داشتن مهارت لازم بدون گذراندن دوره ، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد : تهیه بانک اطلاعاتی مربیان کیش، دادن گواهی به مربیان کیش، تشکیل کمیته آموزش، توجه به مشاغل جدید و رو به رشد ، نیاز به جمع آوری اطلاعات بازار کار و مهارت کیش به صورت سیستمی از مباحث دیگر مطرح شده در سخنان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

وی یکی از ایرادات سیستم آموزشی کشور را مدرک محوری بر شمرد و گفت: همه ارزش نباید مدرک باشد.