استاندار هرمزگان از تحقق وعده ریاست جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف اسناد مالکیتی در محلات شهر بندرعباس خبر داد و گفت: فرآیند اعطای اسناد مالکیتی در محلات شهر بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی با استاندار هرمزگان، یکی از وعده‌های مهم آیت الله سید ابراهیم رئیسی، مبنی بر تعیین تکلیف سندهای مالکیت در شهر بندرعباس عملی و اولین سندهای آماده شده در محله اسلام آباد به مردم تحویل شد.

 استاندار هرمزگان در این آیین اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی در سفری که به استان هرمزگان داشتند، با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم حل مشکل مالکیت مردم در استان بود، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر کردند.

 مهدی دوستی افزود: بر همین مبنا کارگروه ویژه‌ای در استان هرمزگان تشکیل شد و کار را برای همه محلات شروع کرده‌ایم تا با تاکید دولت محترم مطابق یک برنامه ریزی مشکل مالکیت را در شهر بندرعباس و سراسر استان حل کنیم.

 دوستی گفت: در شهر بندرعباس تقریبا نیمی از جمعیت در بافت حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که مهم‌ترین نگرانی آنها مسئله مالکیت است، ما مالکیت را گام اول توسعه شهری می‌دانیم و در همین راستا حرکت خواهیم کرد و با توجه ویژه‌ای که از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی وجود دارد امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

 وی تصریح کرد: در این مراسم تحویل سند به صورت نمادین انجام شد و در محله اسلام آباد ۱٫۵ دانگ زمین‌ها در اختیار دولت بود که مشکل آن حل شد و ۴٫۵ دانگ آن در اختیار بنیاد مستضعفان است که این هم در چند روز آینده حل می‌شود.

 دوستی گفت: تعیین تکلیف اسناد مالکیتی مردم آغاز شده و به ترتیب در تمام محلات بندرعباس انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با این آیین، اظهار داشت: یکی از تاکیدات ما انجام امور مرتبط با درخواست استاندار هرمزگان مبنی بر احداث یک شهر جدید ساحلی در این استان است، ما برای انجام این کار زمان‌بندی گذاشته‌ایم و ماموریت ویژه داده‌ایم تا این مسئله را عملیاتی کرده و در سفر به هرمزگان عملیات اجرایی این شهر آغاز شود.

 رستم قاسمی گفت: امیدواریم مدیران و مسئولان در استان هرمزگان هم سریعتر امور مرتبط را در استان و در شورای برنامه ریزی انجام دهند تا ما نیز مجوزها و مصوباتش را پیگیری کرده و عملیات اجرایی این شهر ساحلی را آغاز کنیم.

 قاسمی تصریح کرد: بازآفرینی محلات فرسوده باید در دستور کار مدیران استانی قرار بگیرد چرا که برای سال آینده منابع خوبی پیش‌بینی شده تا مشکلات مردم در بافت فرسوده، کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال حل مشکل اسناد مالکیتی مردم هستیم و در این راستا در خدمت مردم هرمزگان خواهیم بود تا بتوانیم مشکلات این حوزه را در شهر بندرعباس و سایر شهرها حل کنیم.

انتهای پیام