نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : توسعه سواحل مکران آن‌طور که باید شتاب ندارد و فعالیت‌ها به کندی در حال پیش رفتن است که باید تحرک بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مدیر دفتر اقتصادی بیت رهبری ، استان هرمزگان را دارای ۲ لایه پیدا و پنهان دانست و اظهار کرد : اغلب مسئولان و مدیران ارشد که به استان هرمزگان سفر می‌کنند ، لایه‌های فقر و فلاکت هرمزگان را نمی‌بینند و تنها شاخص‌های اقتصادی کلان استان هرمزگان که لایه اول آن است را مشاهده می‌کنند.

وی، ادامه داد: به همین جهت است که همواره به مسئولان ارشد کشوری توصیه می‌کنم که در محلات بندرعباس قدم بزنند.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سواحل مکران، مطرح کرد: توسعه سواحل مکران آن‌طور که باید شتاب ندارد و فعالیت‌ها به کندی در حال پیش رفتن است که باید تحرک بیشتری به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های بندری و ساحلی استان هرمزگان، تشریح کرد: مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید اقتصاد دریامحور را به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل کنیم و اولین گام برای تحقق آن ایجاد مراکز آموزشی برای ارائه مهارت‌های دریایی نظیر ملوانی، صیادی و … در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان این نکته که ظرفیت‌های اقتصادی استان برای ایجاد اشتغال نقد نشده است ، عنوان کرد : ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی، صنعتی، دریایی و … از جمله ظرفیت‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود که باید با برنامه‌ریزی مدون و صحیح برای بالافعل کردن ظرفیت‌ها اقدام کرد.

انتهای خبر /