مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نخستین دیدار صمیمانه با کارکنان این مجموعه گفت : فرهنگ و هنر میدانگاه جنگ نرم است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل جهانگیری ضمن تشکر از نگاه ویژه وزارت به توانمندی های درونی سازمان افزود : پس از انقلاب این اولین بار است که مدیری از داخل مجموعه فرهنگ و هنر استان بعنوان مدیر کل انتخاب می شود و این اعتماد صورت گرفته فردی نیست و اعتماد به مجموعه فرهنگ و هنر هرمزگان است و با توسل به اهل بیت و پشتیبانی کارکنان و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه دوره ای درخشان رقم خواهد خورد.جهانگیری به اهمیت جایگاه کارشناسی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و بیان داشت : حوزه کارشناسی تخصصی و بنیادی است و باید در همه فعالیت ها و برنامه ها دیدگاه کارشناسی و تخصصی لحاظ و بر اساس آن تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: شان و جایگاه پیشکسوتان و بزرگان فرهنگ و هنر باید رعایت شود و تخصص و تجربه این عزیزان می تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد.

جهانگیری یادآور شد : ظرفیت مجموعه داخلی فرهنگ و ارشاد اسلامی آنقدر زیاد است که نیاز به استفاده نیروی خارج از مجموعه نیست و بی اهمیتی که در گذشته به نیروهای داخلی شده است باعث ایجاد آسیب و کدورت شده است و با حسن اعتمادی که بوجود آمده امیدواریم شاهد ارتقای کارکنان در همه ابعاد باشیم.

وی حوزه فرهنگ و هنر را یک خانواده دانست و بیان کرد : در یک خانواده همه مشکلات در درون خانواده با گفتگو و مشورت حل می شود و نباید به گونه ای رفتار شود که مسایل درون خانوادگی باعث ایجاد مشکلات در بیرون و بالعکس شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به زیر ساخت های فرهنگی – هنری استان اشاره کرد و گفت : این مقدار زیرساخت حق زیبنده استان نیست اما زیرساخت های اصلی فرهنگ و هنر ، هنرمندان و نیروی انسانی است که توجه به این ظرفیت می تواند کمبودهای دیگر را مرتفع کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود : مقام معظم رهبری هنرشناس واقعی هستند و بیان فرموده اند که اندیشه ای که در قالب هنر نباشد اثرگذاری ندارد و وظیفه اصلی ما این است که اندیشه های انقلاب را در قالب هنر باز نشر نماییم.

جهانگیری اضافه کرد : بنده به هیچ عنوان آدم حزبی و جناحی نیستم اما گرایش سیاسی ام متکی بر مکتب اسلام ، مقام معظم رهبری و سردار قاسم سلیمانی است.

وی به نقش هنرمندان در گسترش سیاست های فرهنگی انقلاب پرداخت و عنوان کرد : حفظ شان و جایگاه هنرمندان یک اصل است زیرا هنرمندان با آثار و تولیدات فاخر دارند برای اعتلای نظام تلاش می کنند و در حقیقت در جنگ فرهنگی سلاح اصلی قلم ، فیلم ، عکس ، نقاشی ، نمایش و… است.

 انتهای پیام