استاندار هرمزگان بر لزوم بهبود اکوسیستم سرمایه گذاری در استان و کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، با حضور علی وحدت ، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نخستین همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در قشم با چهار پنل تخصصی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری رفاهی و خدمات، صنایع، لجستیک، شیلات و حوزه ابزارهای نوین تامین مالی برگزار شد.

دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در حاشیه این همایش ، اظهار داشت : در شرایط فعلی کشور، بهترین راه برای تضمین رشد اقتصادی، تامین سرمایه است که دیدگاه ما نسبت به آن یک رویداد و تک پروژه نیست بلکه به بهبود اکوسیستم این موضوع می‌اندیشیم.

وی افزود: مجموع ارکان و محیط سرمایه‌گذاری در استان و کشور باید بهبود پیدا کند که برای تحقق این مهم نیاز است به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توجه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، تصریح‌ کرد : بخش سخت‌افزاری زیرساخت‌هایی است که باید تامین شود و در جزیره قشم به همت سازمان منطقه آزاد و در سایر نقاط استان با اعتبارات ملی، استانی و اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در حال انجام است .

مهدی دوستی تاکید‌ کرد : بخش مهم نرم افزاری در بهبود فضای سرمایه‌گذاری شامل صدور مجوزهای آسان، تسریع در پرداخت تسهیلات و رفع خلأهای قانونی است که قسمت عمده ای از آن‌ها در استان حل شده‌اند مانند صدور مجوزها بی‌نام یا پهنه های عاری از مجوز.

گفتنی است ، در این آیین تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم نیز منعقد و به امضای طرفین رسید.

انتهای خبر /