مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خمیر ، با حضور در نماز جمعه خمیر به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده آب و فاضلاب در این شهرستان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، جهانگیر حسین زاده در جمع نمازگزاران شهرستان خمیر با بیان اینکه شرایط آب شهرستان خمیر با اقدامات در حال انجام از وضعیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد، منابع تامین آب شهرستان خمیر با توجه به ظرفیت سازی هایی که صورت گرفته است به پایداری نسبی رسیده است.

وی افزود: فعالیت های آبرسانی در شهرستان خمیر با حمایت های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به سرعت در حال انجام است بطوریکه در حال حاضر برای بهبود وضعیت آب شهر و روستاهای شهرستان خمیر ۸ پیمانکار بطور همزمان در حال فعالیت هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خمیر ادامه داد، توجه به ظرفیت سازی تامین آب خمیر با حساسیت ویژه ای دنبال شده است بطوریکه این شهرستان اولین دریافت کننده آب از آب شیرین کن های بندرعباس بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل خط انتقال آب شیرین کن به مناطقی از بخش مرکزی و رویدر، عمده مناطق شهری و روستایی شهرستان خمیر در آینده ای نزدیک از محل آب شیرین کن بندرعباس تامین آب می شوند.

حسین زاده به نوسازی شبکه های آبرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: به منظور بهره مندی بیشتر مردم، طرح توسعه و اصلاح آبرسانی در روستاهای دارای شبکه و فاقد شبکه آبرسانی در دستور کار است بطوریکه امسال بخشی از شبکه آبرسانی لشتغان پائین، پل انگور، درگور، آل درویش، کسه، آرابی، کهورستان، کشار، کیشی بالا، محمدآباد، شهرک خاتم بناب، گوین، انگوران و… به اتمام رسیده یا در حال انجام است.

وی اضافه کرد، طی روزهای آینده طرح توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای سرتنگ، دکل پهن، کیشی پائین و درواخانی نیز آغاز می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خمیر به برنامه آتی آبفا در آبرسانی به روستاهای دور دست اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح شبکه آبرسانی روستاهای مارو، دریخا، روشور، کرمران، شیب روان و… اجرا می شود.

وی از افزایش گنجایش مخزن کشتی سازی خبر داد و گفت: با این اقدام، گنجایش ذخیره آب به منظور پمپاژ به سمت شهرستان خمیر افزایش یافت.

به گفته وی، برای رفع کمبود آب روستاهای برکه سلطان، نره، پرنیمه و رودبار، عملیات کف شکنی آغاز می شود که با اتمام آن ظرفیت تامین آب این مناطق بهبود خواهد یافت.

حسین زاده ادامه داد، در سفر اخیر مدیرعامل آبفا به این شهرستان، تصمیمات خوبی برای توسعه آبرسانی روستاهای خمیر اتخاذ شد که به رفع کمبود مناطق دور دست روستایی کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خمیر در پایان از حمایت های حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه خمیر و همچنین خواستار فرماندار این شهرستان تقدیر کرد.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا