سرپرست شیلات هرمزگان در دیدار با رئیس ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه با حضور رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان،معاونین شیلات هرمزگان و رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات استان گفت: فناوری و استفاده از دانش روز نقش اساسی در اجریی شدن برنامه های توسعه شیلات دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اینکه رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد افزود: برخورداری از ۱۹ بندر صیادی،۲۲موج شکن مردمی،بالغ بر ۴۰ مرزکز تخلیه صید، حدود ۴۵۰۰  نفر شناور صیادی،بیش از ۳۵۰۰۰ نفر صیاد، حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو ،حدود ۱۱هزار هکتار اراضی پرورش میگو آماده بهره برداری، ۲۴ مرکز تکثیر و ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس و … را از اهم ظرفیت های شیلاتی استان خواند.

بارانی تصریح کرد:استفاده از ظرفیت های کمتر برداشت شده، کاهش صید ضمنی، توسعه ادوات استاندارد صید، ارتقای بهره وری و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در آبزی پروری و … را از اهم برنامه های شیلات هرمزگان در توسعه با رویکرد فناوری و دانش بنیان خواند.

وی بر ارتقای تعامل با دانشگاه‌ها و صنایع خصوصی و دولتی در استان و نیز بر بسترسازی نرم افزاری و سخت‌افزاری برای مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری درحوزه های شیلاتی تأکید کرد و افزود: بی شک دانش و فن آوری نقش اساسی در توسعه فعالیت های شیلاتی دارد.

در ادامه نیز رئیس ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، خاطر نشان کرد : برای اجرای پروژه های مشترک که مورد نیاز توسعه شیلاتی هم از طریق معاونت علمی و فناوری و هم صندوق نوآوری و شکوفایی آماده همکاری و حمایت از طرح هایی هستند که در زمینه های مختلف زیست فناوری ارائه شود.

دکتر قانعی ، عنوان کرد : کشورمان در حوزه های مختلف علوم و تحقیقات تجربیات خوبی کسب کرده است ولی باید تلاش شود تا بخش های شیلاتی غیردولتی و خصوصی بیش از گذشته در توسعه بخش های مختلف کشور ورود پیدا کنند.

انتهای خبر /