انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با صدور پیامی ضمن گرامی داشت ایام محرم،یاد شهدا و درگذشتگان عرصه رسانه ،هفته خبرنگار را فرصت مغتنمی در جهت تجلیل از مقام شامخ اهالی قلم و رسانه اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، در متن این پیام آمده است :

۱۷مرداد سالروز پاسداشت عظمت اصحاب رسانه به عنوان پیام آوران آگاهی و آبادانی است . سالروز تکریم اندیشه هایی که از قلم و نگاه آزادمنشانه ودغدغه مند خبرنگاران ،گزارشگران ،  و تحلیلگران و عکاسان می تراود . تقارن آغاز هفته خبرنگار با عاشورااشتراک رسالت اصحاب رسانه با پیام عاشورا را روشن تر می کند . پیام عاشورا مبارزه با جهالت وخودکامگی ، مقابله با سلطه و استبداد ، ترویج حریت و جوانمردی ،تقویت عدالت وبیداری جامعه  است . پیامهایی که در ذات رسالت خبرنگاری وجود دارد.انصاف نیست  تلاش مروجان حق و حقیقت ، مدافعان حریم مردم ، مبلغان توسعه و عدالت  که بی توقع چشمداشت و عاشقانه  نقش برجسته ای در جهالت زدایی  از بستر جامعه ودر خاموش کردن شعله های شایعه و دروغ دارند ، به بوته فراموشی سپرده شود . بیش از ۴دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ، ضرورت دارد متولیان حوزه فرهنگ ، مسئولان و صاحبان قدرت دراین نظام به عملکرد خود در قبال خبرنگاران و اصحاب رسانه نظری دوباره بیفکنند .تا دریابند در قبال این  قشر فرهیخته چه کوتاهی ها و قصوری روا داشته اند . تقدیم شهیدان عظیم الشان رسانه  در جنگ هشت ساله ، در بحرانهایی چون کرونا ، سیل ، زلزله نشان دهنده عمق وطن دوستی ، مردمداری و عشق به رسالتی است که بر عهده آنان است .اما در مقابل چگونه خدمات ، تلاش ها و مساعی  فعالان رسانه  در پیشبرد اهداف توسعه کشور ، حفظ امنیت و بسط آگاهی پاسخ داده شده است . آیا زمان آن فرا نرسیده که قدرشناسی از اصحاب رسانه از قالب شعار و گفتار خارج و به سمت عمل و اقدام تغییر مسیر دهد ؟ براستی اگردر این بیست سال که روز خبرنگار به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است ،فقط سالی یک خدمت ارائه می شد ، امروز بخش اعظمی از مشکلات وکمبودهای حوزه رسانه و دغدغه های فعالان این عرصه مرتفع شده بود . انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان به عنوان تشکل مستقل صنفی به جد خواستار توجه مسئولان  نسبت به حل مشکلات و موانع شغلی  و بیمه ای خبرنگاران ، رفع هرگونه تبعیض در ارائه اطلاعات و اخبار ، ارتقای توانمندیها ، افزایش سطح تعامل مدیران با رسانه ها و توزیع عادلانه حمایت ها در راستای خروج از وضعیت رکود است . 

برخود لازم میدانیم ضمن گرامیداشت ایام محرم ، به روان طیبه  شهدا و درگذشتگان حوزه رسانه درود می فرستیم .

تلاش بی وقفه مدافعان حریم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مدیران ، سردبیران ، دبیران ، گزارشگران ، خبرنگاران ، عکاسان ، و همه تلاشگران این حوزه در بخش های فنی ، هنری و توزیع را ارج نهاده ، و از درگاه خداوند منان موفقیت و بهروزی همگان را مسئلت داریم . 

 انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان

انتهای پیام