رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سفر به شهرستان بندرلنگه ضمن بررسی وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان از قرنطینه کامل یک هفته ای دو روستای بستانه و مراغ در غرب این شهرستان با توجه افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حسین فرشیدی در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی بندرکنگ و بستانه شهرستان بندرلنگه ضمن دریافت آخرین گزارش از وضعیت بیماری کرونا با توجه به شناسایی ۹ مورد بیمار مثبت پس از انجام ۲۵ تست سریع در طی یک روز ، در جمعیت روستایی زیر ۳ هزاران نفری بر افزایش تعداد تست ها در روستاهای مذکور تاکید کرد و گفت : این اتفاق زنگ خطری است که باید به موقع برای جلوگیری از همه گیری بیماری اقدام کنیم.

وی یکی از علل افزایش موارد مثبت کووید در روستاهای غرب بندرلنگه را برگزاری مراسمات مختلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بین ساکنین روستا به ویژه افرادی که به شغل صید و صیادی مشغول هستند و در طول روز با افراد زیادی ارتباط دارند دانست.

فرشیدی  با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی موارد مثبت کرونا و یا لزوم بستری در بیمارستان ابراز کرد: اگر قرنطینه در منزل خوب انجام نگیرد مطمعنا تعداد زیادی از نزدیکان و یا ساکنین روستا آلوده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: هدف از انجام نمونه گیری سریع (رپید تست) در روستاهای با احتمال آلودگی بالا، قطع زنجیره انتقال بیماری در بین موارد جدید و خوشه های شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به بازنگری مراحل شناسایی، کنترل و درمان کووید ۱۹ بر اجرای کامل طرح شهید سلیمانی در روستاهای غرب بندرلنگه با همکاری بسیج، هلال احمر و شبکه بهداشت تاکید کرد.

محمود حسین پور افزود: شناسایی افراد بدون علامت از رویکرد های مهم معاونت بهداشتی دانشگاه است؛ لذا یکی از اقدامات حوزه بهداشت افزایش نمونه گیری در کانون های بیماری بصورت وسیع است.