مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی جزیره قشم برای تبدیل شدن به هاب نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، جهت ایجاد هاب پتروشیمی در منطقه آزاد قشم آماده واگذاری است و در حال حاضر مجوز احداث ۴ واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری نهایی شده است.

مومنی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی که ظهر امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹ آغاز به کار کرد افزود: با اتصال جزیره قشم به خط لوله هفتم سراسری گاز، همه زیرساخت‌ها اعم از خوراک، اسکله جهت صادرات و انرژی مورد نیاز برای توسعه واحد‌های پتروشیمی در منطقه آزاد قشم فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سیاست و برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیل برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی با هدف تبدیل کردن این جزیره به هاب و کانون انرژی در کشور و منطقه است.

سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم امروز ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسئولان و صاحب‌نظران این حوزه آغاز به کار کرد.