رییس هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم، از برپایی اردوی تیم کایت بردینگ هیات قایقرانی استان تهران برای انجام تمرینات ورزشی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عبدالعزیز سمایی با اشاره به آب وهوای مناسب جزیره و ورزش بادهای فصلی در اسفند ماه قشم گفت: شرایط مناسب جزیره، این منطقه را مستعد پذیرایی از تیم های ورزشی بسیاری به ویژه ورزش های مرتبط با آب و باد کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تیم کایت بردینگ هیات قایقرانی استان تهران از  5 تا ۲۵ اسفندماه برای ارتقا سطح آمادگی خود باهدف شرکت در مسابقات کشوری، مهمان جزیره قشم شده است.
به گفته سمایی، این اردو متشکل از ۲۱ ورزشکار در سطوح مبتدی تا پیشرفته به سرپرستی مجید عمیدی به میربانی منطقه آزاد قشم در حال برگزاری است.
 رییس هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم تاکید کرد: تمرینات این اردوی ورزشی در ساحل جزایر ناز در بهترین شرایط ممکن از لحاظ سرعت و جهت باد در حال انجام است.
یادآور می شود، ورزش کایت بردینگ تلفیقی از ورزش‌های پاراگلایدر و اسکی روی آب است که از سال ۱۹۹۰ در سطح جهان مطرح شد. این رشته شامل تخته اسکیت خاص و یک کایت است که با وزش باد به پرواز در می‌آید تا ورزشکار کایت بردینگ بتواند در سطح آب حرکات نمایشی و پرش بر روی امواج را انجام دهد. 
این ورزش مفرح دارای یک فدراسیون جهانی مستقل به نام IKA است که زیر نظر فدراسیون جهانی قایقرانی و ورزش‌های بادبانی و بادی فعالیت می کند.