رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با کلنگ زنی و در قدم بعدی آغاز فعالیت کارخانه تولید ورق های فولادی ضدزنگ، یکی از آرزوهای دیرینه برای تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی کشور در جزیره قشم عملی می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، افشار فتح الهی در آئین کلنگ زنی کارخانه تولید ورق های فولادی ضدزنگ در جزیره قشم، عنوان کرد : اجرای طرح تولید ورق های فولادی ضدزنگ یکی از اقدامات بسیار مهم جهت قطع وابستگی کشور به این محصول است.

فتح الهی، افزود : با اراده خوب شکل گرفته در دولت سیزدهم، عملیات حذف وابستگی کشور به تولید ورق های فولادی ضدزنگ از جزیره قشم کلید خورد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید این مجموعه صنعتی، ادامه داد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته یک سوم ظرفیت تولید این کارخانه برای تامین نیاز داخل و مابقی آن برای صادرات با نگاه به بازار کشورهای منطقه تولید خواهد شد.

به گفته فتح الهی، زنجیره تولید محصولات فولادی یکی از صنایع بالادستی کشور است که علاوه بر صادرات، به شکل گیری صنایع پایین دستی و ایجاد زنجیره تولید و اشتغال در جزیره قشم کمک می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ، خاطرنشان کرد: حضور حسن رجبعلی بنا به عنوان یکی از پیشکسوتان و چهره های ماندگار حوزه تولید و صنعت در جایگاه سرمایه گذار در جزیره قشم مایه خشنودی است.

اسفندیاری، مدیرعامل شرکت ایلیا استیل آریا قشم نیز در این مراسم ، بیان داشت : تا امروز تمامی ورق های فولادی ضدزنگ مصرفی در کشور از طریق واردات تامین شده و امیدواریم با احداث این کارخانه صنعتی، علاوه بر تامین نیاز داخل و صادرات محصولات و ارزآوری، زمینه ساز پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در جزیره قشم باشیم.

 انتهای خبر/