طی توافق رئيس هيات اسكواش هرمزگان با مدير شهرداری منطقه چهار بندرعباس در راستای حمایت از ورزش و ارتقای سرانه ورزشی شهری، نخستين كورت شيشه ای استاندارد اسكواش براي برگزاري مسابقات حرفه اي در ساحل شهر بندرعباس در سایه غفلت و بی تفاوتی مدیران ورزش و جوانان استان، ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مراسم کلنگ زنی نخستین کورت شیشه ای استاندارد جنوب کشور با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و مدیر منطقه ۴ شهرداری این شهر و علاقه مندان به این رشته ورزشی در پارک ساحلی سورو جنب آکواریوم روباز شهر انجام شد.

ورزش اسکواش همچنان به عنوان یک رشته نوظهور در هرمزگان و ایران شناخته می شود اما فعالیت های همراه با برنامه ریزی هیات اسکواش هرمزگان در مدت زمان کوتاهی توانسته علاوه بر معرفی این رشته ورزشی، مدیران شهری و متصدیان فرهنگ و ورزش استان را راغب به همراهی در ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه این ورزش در هرمزگان کند.

بنا به گفته مهدی قنبری رئیس هیات ورزشی اسکواش هرمزگان علاوه بر این پروژه، مدیران سایر مناطق شهری بندرعباس با توجه به تحرک این رشته ورزشی از آمادگی برای احداث چندین کورت استاندارد با هدف آموزش و برگزاری مسابقات حرفه ای کشوری در شهر بندرعباس خبر داده اند.

البته این در حالی است که مدیران اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در اقدامی تامل برانگیز علیرغم پیگیری های دو ساله هیات اسکواش برای دریافت زمین و احداث خانه اسکواش استان از مساعدت با این هیات به طرق مختلف سر باز زدند.

شاید اگر شاهد بی تفاوتی های مدیران مربوطه در اداره کل ورزش و جوانان استان طی دو سال پیگیری های بی وقفه هیات اسکواش نبودیم امروز این ورزش پر طرفدار در هرمزگان صاحب جایگاه و سالن های تمرینی حرفه ای بود، چرا که رئیس و اعضای این هیات علاوه بر آماده سازی نقشه ها با همکاری فدراسیون، توانسته بود با جلب نظر مثبت خیرین اعتبار احداث خانه اسکواش استان را نیز از همان ابتدا جذب کند.

دست دست کردن مدیران ورزش و جوانان و موکول شدن درخواست های مکرر هیات برای واگذاری زمین به امروز و فردا موجب شد تا هم خیر از خیر حمایت و احداث پروژه مذکور بگذرد و هم هزینه احداث با توجه به تورم روز افزون چندین برابر شود.