مدیر کل شیلات هرمزگان در نشست هم اندیشی بررسی و مطالعات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی انرژی، شیلات و آبخیزداری لاوان که با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان،روئسا و مسئولان جزیره لاوان برگزار شد گفت: لاوان با تمرکز بر فعالیت های شیلاتی محقق کننده رشد و توسعه اقتصاد دریا محور است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، عبدالرسول دریایی در این نشست با اشاره به اهمیت شیلات و فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان به ویژه در جزایر و شهرهای ساحلی گفت: اشتغال بالغ بر ۵۰ هزار خانوار در فعالیت های آبزی پروری،صید و صیادی و صنایع وابسته به شیلات بیانگر نقش مهم شیلات در توسعه و آبادانی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت یابی۱۳هزار و ۴۰۰ تن پرورش ماهی در قفس در پیرامون جزیره، پرورش صدف خوارکی با هدف صادرات ،پرورش صدف مروارید ساز،تکثیر و پرورش جلبک در صورت مطالعات بیشتر،ایجاد مرکز زیست فن آوری در جزیره لاوان،تکثیر و پرورش ماهییان زینتی، طرح های پایلوت پرورش و تکثیر میگو ،صید و صیادی و … را از اهم ظرفیت های قبل توسعه جزیره لاوان در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لاوان خواند.

دریایی با تاکید براین در زون بندی های منطقه ویژه اقتصادی لاوان حتما باید قوانین و مقررات سازمان شیلات ایران و بنادر و دریانوردی کشور با توجه به اهمیت موضوع رعایت شود خاطر نشان شد: شیلات در جزیره لاون از ظرفیت های خوبی در بحث های گردشکری مانند آکواریوم های طبیعی و دلفین آریوم برخوردار است.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: در صورت آمادگی منطقه ویژه اقتصادی شیلات و باهماهنگی سازمان شیلات ایران می توان با دعوت از سرمایه گذارن و اجرای طرح های موفق در زمنیه های شیلاتی در این منطقه اقدامات خوبی در راستای، اقتصاد دریا محور، اقتصاد مقاومتی،رونق و جهش تولید انجام داد.

گفتنی است در پایان مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و هیئت همراه از اسکله صیادی لاوان بازدید کردند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا