مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: لایروبی و ساماندهی خورها در محدوده شهری در سال 1400 بر عهده شهرداری‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، جمشید عیدانی اظهار کرد: بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ و آئین‌نامه‌های اجرایی آن، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مسئول ساماندهی مسیل‌ها و خورهای در محدوده شهرداری معرفی شده‌اند و مقرر شده است که اعتبارات از این طریق برای انجام امور تزریق شود.

عیدانی با ذکر این نکته که بر اساس قانون شهرداری‌ها می‌توانند پیگیر دریافت اعتبار مورد نیاز برای لایروبی خورها باشند و نسبت به انعقاد قرار دادهای مرتبط اقدام کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون‌گذار، متولی ساماندهی خورها را شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان معین نکرده است امکان اجرای پروژه از سوی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز وجود ندارد.

وی با ذکر این نکته که  شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان همکاری خوبی برای اجرای این پروژه با شهرداری و ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان دارد، ابراز داشت: تمام مطالعاتی که طی سال‌های گذشته توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در بخش خورها توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان انجام شده بود در اختیار شهرداری و ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است تا بتوان از خروجی آن‌ها برای اجرای صحیح پروژه استفاده کرد.

عیدانی با بیان اینکه در گذشته هم برای ساماندهی، لایروبی و حفاظت در برابر سیلاب در محدوده شهرها اعتباری تخصیص پیدا نمی‌کرد، تصریح کرد: ساماندهی تمام خورها طی سالیان گذشته نیز توسط شهرداری‌ها انجام شده است که نشان دهنده رویکرد تاریخی قانون در برابر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان این آمادگی را دارد تا برای پیگیری جذب اعتبار و برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه همکاری لازم را داشته باشد. هر آنچه پیشینه مطالعاتی در حوزه شهرها داشتیم در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده است تا استان هرمزگان هم بتواند از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: اگر پیگیری‌های شهرداری به نتیجه نرسیده این آمادگی را داریم که موضوع را در سطح ملی پیگیری کنیم و با موافقت شهرداری، اعتبارات به شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابلاغ شود.

انتهای پیام