معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با بیان اینکه سوانح ترافیکی و غرق شدگی، مهمترین عوامل مرگ کودکان زیر پنج سال در استان هرمزگان است، بر لزوم اجرای طرح پیشگیری از حوادث مرتبط با مرگ کودکان زیر پنج سال و آگاهی بخشی به خانواده ها در این خصوص، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،علی رئوفی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان هرمزگان با تبریک خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا “سلام الله علیها” و هفته گرامیداشت مقام مادر و زن، با اشاره به اهمیت سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان، عنوان کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ویژه استان هرمزگان، تکمیل و جهت اجرایی شدن به دستگاه های اجرایی ذیربط با هدف صیانت از بخش های مختلف فرهنگی استان ابلاغ می شود.

رئوفی گفت: سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طراحی و تدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: اجرای طرح پیشگیری از حوادث مرتبط با مرگ کودکان زیر پنج سال، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط با جدیت برای دستیابی به اهداف مورد نظر دنبال شود.

رئوفی تصریح کرد: براساس آمار و گزارش های دانشگاه علوم پزشکی، سوانح ترافیکی و غرق شدگی از مهمترین عوامل مرگ کودکان زیر پنج سال در اغلب شهرستان های استان هرمزگان است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی به خانواده ها به ویژه پدران و مادران برای کاهش سوانح مرتبط با مرگ کودکان زیر پنج سال، با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در دستور کار قرار گیرد.

 وی گفت: از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه ها در برنامه ریزی ها برای کاهش آسیب ها در بخش های مختلف بهره گرفته شود و تنها به بدنه کارشناسی دستگاه ها در برنامه ریزی ها اکتفا نشود.

انتهای پیام