جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، محمدباقر سعادت عضو هیات مدیره و معاونین، مدیران و مشاوران این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمیدرضا مومنی در این جلسه که بعد از ظهر روز سه شنبه (۷ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود با ورود گردشگر به جزیره قشم را مدیریت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به پذیرش موضوع ورود گردشگر به جزیره توسط سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند موضوع سلامت را برای گردشگران مدیریت کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ما به عنوان خدمات دهنده به گردشگران جزیره موظف هستیم از ارائه خدمات به افراد و گروه هایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند خودداری کنیم.
به گفته مومنی؛ باید واسطه گری های موجود در این عرصه که باعث نارضایتی گردشگران شده و امکان نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش می دهد، حذف شوند که این امر مستلزم دقت بیشتر و کنترل مستمر فضاهای تجاری، گردشگری و خدماتی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت و برنامه ریزی در زمینه ورود گردشگران مطابق با پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی می تواند موجب ایجاد آرامش روانی در سطح جامعه شود.
براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به بیان توضیحاتی پیرامون مصوبات نشست‌های قبلی پرداخت و دستور کار سی و هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم را تشریح کرد.
در بخش دیگری از این جلسه مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه آماری از ورود گردشگران در تعطیلات هفته گذشته به قشم گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و شرایط بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره ارائه کرد. 
در ادامه سی و هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون تولید محتوای خبری صورت گرفته توسط این مجموعه را تشریح نمود.
ارائه گزارشی از وضعیت فاضلاب خروجی بیمارستان پیامبر اعظم قشم و برنامه ریزی صورت گرفته جهت ساماندهی وضعیت این مجموعه بخش دیگری از این جلسه بود که توسط حسین ناصری نژاد مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ارائه شد.
در ادامه احمد دیرستانی سرپرست مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم به ارائه گزارشی درباره وضعیت کنونی، موقعیت و ظرفیت های موجود در این منطقه جهت اجرای طرح ها و پروژه های صنعتی، نفت و انرژی، شیلات و گردشگری با هدف ایجاد توسعه متوازن در نقاط غربی جزیره قشم پرداخت.
در بخش دیگری از این جلسه محمدمهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گزارش تطبیقی شاخص های عملکرد حوزه های صنعت، معدن و تجارت با شاخص های هدف گذاری شده در اقتصاد مقاومتی مربوط به میزان تولیدات صنعتی، صادرات و واحدهای دانش بنیان در این منطقه را ارائه کرد.