استاندار هرمزگان گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس در 7 مرحله اجرایی خواهد شد که اکنون در نیمه اول فاز نخست این پروژه و در آستانه آغاز فاز دوم طرح هستیم، فاز سوم این پروژه که خرید لوله فولادی به طول 22 کیلومتر بوده نیز در حال انجام شدن است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی در آیین کلنگ زنی فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی حاکمیتی برآورده کردن درخواست‌ها و آرزوهای مردمی است و از اینکه در حال برآورده کردن آرزوی دیرینه مردم شریف بندرعباس برای ساماندهی فاضلاب این شهر هستیم بسیار خوشحال هستم.

دوستی افزود: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس در ۷ مرحله اجرایی خواهد شد که اکنون در نیمه اول فاز نخست این پروژه و در آستانه آغاز فاز دوم طرح هستیم، فاز سوم این پروژه که خرید لوله فولادی به طول ۲۲ کیلومتر بوده نیز در حال انجام شدن است.

وی گفت: این پروژه برای تکمیل نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن توسط صنایع مشارکت کننده در طرح تامین خواهد شد و نیازمند این هستیم که مشارکت عمومی وجود داشته باشد و اعتبارات لازم تامین و پروژه به سرعت اجرایی شود.

دوستی تصریح کرد: موضوع اصلی مباحث زیست محیطی است، متاسفانه نگاه به این حوزه بیشتر کلامی بوده و به برخی اقدامات نمادین محدود شده است در حالی که همه وظیفه داریم ایرانی آبادتر را به نسل‌های آینده تحویل دهیم بنابراین بایستی بر روی مسائل زیست محیطی تعصب داشته باشیم.

وی گفت: باید متعصبانه نسبت به مسائل محیط زیستی خلیج فارس حساس باشیم و تهدید ورود فاضلاب به دریا را با اجرای این طرح مهم و با کمک صنایع بزرگ استان به یک فرصت تبدیل کنیم.

دوستی ادامه داد: در استان هرمزگان خوشبختانه یک قطب صنعتی فولاد در حال ایجاد شدن است و بر همین مبنا برای آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و کادر متخصص این صنایع، از وزارت صمت درخواست داریم که یک هنرستان فنی و حرفه ای خاص فولاد در استان احداث شود.

وی گفت: در صورت موافقت با احداث این هنرستان حاضریم تمام زیرساخت‌های لازم و آب و برق مجموعه و تجهیز را نیز برعهده بگیریم تا در آینده استان با کمبود کادر متخصص روبرو نشود.

دوستی تصریح کرد: تعادل بخشی بین توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و مسائل زیست‌محیطی یک گرفتاری در دنیا است و مختص به کشور ما هم نیست و مدیران باید بتوانند مسائلشان را اولویت‌بندی کنند و توجه ویژه به محیط‌زیست شود.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که یک زمین و ساختمانی حتی ساختمان استانداری سابق را در اختیار قرار دهم تا اساتید بیایند و آنجا نیروها را آموزش دهند تا در فاز دوم هم یک هنرستان ویژه صنایع معدنی در هرمزگان ایجاد شود.

گفتنی است در این مراسم به جای کلنگ زنی، چند اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی کاشته شد.

 انتهای پیام