دکتر محمود حسین پور در این باره گفت: محمدجواد حسن زاده پسر نوجوان ۱۳ ساله اهل و ساکن بندرلنگه، که ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه تاریخ ۲۱ خرداد به دنبال غرق شدگی در دریا با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهدای بندرلنگه منتقل و در بدو ورد به دلیل ایست قلبی، بالافاصله، احیا قلبی و ریوی برای او انجام و جهت ادامه درمان به بخش مراقبت های ویژه منتقل میگردد. متاسفانه به علت شدت آسیب وارده به سلول های مغزی، عملکر مغز و ساقه مغز مختل و این جان آفرین عزیز در تاریخ ۲۴ خرداد مرگ مغزی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حسین پور در ادامه افزود: بعد از تایید مرگ مغزی توسط پزشک های معتمد در بیمارستان بندرلنگه و رضایت خانواده مبنی بر اهدا عضو، این با بالگرد اورژانس ۱۱۵ هرمزگان جهت برداشت اعضاء به بیمارستان شهید محمدی منتقل و در این بیمارستان نیز، تمام معاینات، اقدامات تشخیصی توسط پزشکان تایید کننده مرگ مغزی انجام و بعد از آن هماهنگی لازم جهت اعزام جراح پیوند  از مرکز پیوند شیراز صورت پذیرفت و کبد و کلیه های این جان آفرین برداشت و جهت پیوند به بیمارستان ابن سینا شیراز منتقل شد.

وی ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر محمدجواد حسن زاده به خاطر انجام این کار خداپسندانه و نجات جان سه بیمار نیازمند عضو پیوندی، در رابطه با عمل پیوند عضو افزود: مراکز پیوند به صورت قطبی در کشور فعالیت دارند و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت انجام پیوند اعضا را به مرکز جنوب غرب یعنی شهر شیراز منتقل میکند. همشهریان عزیز هرمزگانی چنانچه از نظر گروه خونی و سایر مسائل پزشکی با دهنده عضو همخوانی داشته باشد، در اولویت دریافت عضو پیوندی هستند؛ در غیر این صورت تخصیص اعضا بر اساس لیست انتظار وزارت بهداشت صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام