مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان گفت: صاحبان امتیازو مدیران رسانه‌ها مراقب باشند مشمول اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات نشوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌ای هرمزگان امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: مطابق ماده ۱۶ از قانون مطبوعات، عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد، موجب لغو پروانه انتشارخواهد بود.

وی افزود: صاحب امتیاز موظف است ظرف ۶ ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌ و دادن فرصت ۱۵ روز دیگر در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان این که متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه‌های خبری  در استان وجود دارد که ۸ مجوز روزنامه، ۲۵ هفته نامه، ۶۲ هفته نامه و ۷ ماهنامه را شامل می شود.

اکسیر همچنین عنوان داشت: ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند و تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه‌های نوپا را فراهم کنیم.

وی از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

 مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان همچنین گفت: بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۷۵۷ زن مدیریت رسانه‌ها را در کشور بر عهده دارند که ۱۹ درصد مجموع مجوزها را شامل می شود و در این بین در سالهای اخیر بانوان هرمزگان توانسته‌اند با کسب مجوز زمینه اشتغال افراد علاقمند به حوزه رسانه را فراهم کنند.

اکسیر تأکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه‌های محلی، روزنامه‌ها و نمایندگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از دفترکار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند که با همکاری تشکل‌های صنفی قصد داریم بزودی طرح احداث مجتمع مطبوعاتی را آغاز کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در پایان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام