باحضور سرپرست شیلات هرمزگان،رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی هرمزگان،مدیرکل و معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان،جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان، مسائل زیست محیطی اراضی قابل واگذاری پرورش میگوی استان مرتفع شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سرپرست شیلات هرمزگان در این نشست حرکت در مسیر به بهره برداری رساندن اراضی پرورش میگو را مصداق بارز حرکت در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۲″مهار تورم و رشد تولید” خواند و تصریح کرد: امید است با تعامل های بین دستگاهی به وجود آمده و حمایت های استانداری و سازمان شیلات ایران در سال جاری شاهد رشد در حوزه های شیلاتی به ویژه صیادی و آبزی پروری باشیم.

 

مسعود بارانی افزود : در این جلسه وضعیت زیست محیطی مجتمع های پرورش میگوی گاراندهو و کرتان در شهرستان سیریک،لشتغان در شهرستان بندر خمیر و مجاور سایه خوش در شهرستان بندرلنگه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با حفظ اولویت ها و موراد محیط زیستی مسائل مذکور این اراضی مرتفع شد.

 

بارانی  تصریح کرد : با به بهره برداری رسیدن این اراضی بالغ بر سه هزار و ۹۲۰ هکتار به سطح زیر کشت استان اضافه خواهد شد که این میزاان بالغ بر ۱۳هزار تن به تولیدات میگوی پرورشی استان با اشتغال زایی بالغ بر هزار و ۶۵۰ نفر می افزاید.

 

وی باشاره به اینکه در هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو شناسایی شده است ، عنوان کرد : خوشبختانه از این میزان بالغ بر ۲۵ هزار هکتار واگذار شده است(۱۵هزار هکتار در حال احداث و ۱۰ هزار هکتار در حال بهره برداری) و تاکنون برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از هفت هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

 

سرپرست شیلات هرمزگان توسعه تکثیر و پرورش میگو و همچنین تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس را از مهمترین برنامه های شیلات استان هرمزگان در مسیر تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد خواند.

انتهای خبر /