مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی ، شرکت‌های... در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل متمایز شده و آن هم گسترده تر شدن مسابقه به سمت شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی است.

 محسن تقیانی با تاکید بر اینکه باید به عمق قرآن نفوذ کنیم تا به فهم و تدبر آیات آن دست یابیم، افزود: چون کتاب آسمانی قرآن کریم تنها معجزه خداوند است که در بین انسان‌ها باقی مانده است.

تقیانی ادامه داد: کتاب قرآن، آخرین گنجینه وحی الهی است که نازل شده و تا الی الابد باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مقدمه رسیدن به فهم قرآن کریم است، تاکید کرد: بنابراین نباید به برگزاری مسابقات اکتفا کنیم بلکه قرآن کریم باید در زندگی همگان جاری و ساری باشد و همه ما باید با قرآن کریم مأنوس شویم و به روخوانی قرآن اکتفا نکنیم.

این مسئول کشوری همچنین یادآور شد: لحن‌های آهنگین در هنگام قرائت قرآن کریم باید در خدمت مضمون باشد و این هنر تلاوت قرآن کریم است. باید به گونه ای تلاوت شود که به قلب مخاطب نفوذ کند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور بر برقراری و حفظ ارتباط مستمر با قرآن تاکید کرد و افزود : ارتباط با این کتاب آسمانی ، مختص ماه رمضان یا مسابقات نباشد، باید انس با قرآن داشته باشیم و روزانه آیاتی از کتاب وحی را تلاوت کنیم.

تقیانی بیان داشت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن تاکید دارند لذا با توجه به منویات معظم له، باید حفظ قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد، البته فضا برای تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور فراهم شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان نیز در این آیین اظهار کرد: برای نخستین بار است که مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برکات و آثار برگزاری مسابقات قرآنی افزود: برگزاری این گونه مسابقات، فرصت بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: این دوره از مسابقات ، نقطه تمایز دیگری دارد و آن اینکه برای اولین بار خانواده‌های کارکنان نیز حضور دارند و در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

اکبری با بیان اینکه در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، ۳۰۰ نفر در قالب دو گروه آقایان و بانوان شرکت کرده‌اند، افزود: برادران در سالن اجتماعات حوزه علمیه و خواهران نیز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندرعباس به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دانشکده علوم قرآنی هرمزگان:سازمان تأمین اجتماعی رسالت خود را در حوزه قرآنی ادا کرده است

سپس حجت الاسلام کذایی دبیر ستاد نماز جمعه هرمزگان و رئیس دانشکده علوم قرآنی در این آیین گفت: آمار حضور کارکنان سازمان تامین اجتماعی در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم بسیار شگفت‌آور است، به عبارتی این سازمان شاید جزو محدود سازمان‌هایی است که خط و ربط فرهنگی صرف ندارند اما سهم خود را ادا کرده‌اند که جای تبریک دارد و مایه مباهات و افتخار است.

وی افزود: به جهت تقویت این حرکت باید برنامه‌ریزی هایی در سطح کشور صورت گیرد که پیشنهاد می‌کنم برای تحقق این امر مهم، از ظرفیت دانشکده های علوم قرآنی در ۱۸ استان کشور استفاده شود، همچنین به دلیل اقلیم مناسب استان هرمزگان در اسفند ماه، تنها شهر بندرعباس را برای برگزاری مسابقات انتخاب نکنید.

 رئیس دانشکده علوم قرآنی استان هرمزگان اذعان داشت: هرمزگان، استان محروم و مظلومی است که رتبه نخست فلاکت در کشور را دارد، بشاگرد استان هرمزگان یک منطقه محروم است که به تعبیر مقام معظم رهبری، مرحوم والی، مجاهد فی سبیل ا… برای رفع محرومیت و مظلومیت بود، همین شهرستان کپرنشین بالغ بر ۲۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده است، در شهرستان رودان نیز در یک خانواده، سه برادر و دو خواهر حافظ کل قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه هستند، در این شهرستان ۱۵۰ حافظ قرآن هستند.

حجت‌الاسلام کذایی با تاکید بر اینکه مشکلات در حوزه قرآنی بسیار است، ابراز داشت: دانشکده های علوم قرآنی نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند لذا در برگزاری دوره های مسابقات قرآنی از باب مسئولیت های اجتماعی هم که شده، برکتی را در کنار این قصه رقم بزنید که از باقیات و صالحات خواهد بود.

انتهای خبر /