مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان گفت : مقدمات راه‌اندازی یک مرکز آی . وی . اف در بیمارستان خلیج‌فارس با هدف خدمت به زوج‌های نابارور فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعباس مومنی در همایش تبیین قانون جوانی جمعیت در حوزه درمان ، عنوان کرد : باید به فکر فرار از وضعیت پیش‌رو باشیم و بهترین نسخه نیز برای جلوگیری از تهدیدات در حوزه جمعیت توجه ویژه به اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که دغدغه‌مندترین فرد در این حوزه هستند چنانچه معظم له در اردیبهشت ماه سال ۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند.

مومنی تصریح‌ کرد : بررسی‌های میدانی از وضعیت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب طی سالیان گذشته در بحث جمعیت نشان می‌دهد که عملکردها رضایت نیست و به صورت کند و مورچه‌وار برخی از متعهدین در تلاش برای افزایش جمعیت هستند.

وی ادامه داد: بحران جمعیت با سخن گفتن و برگزاری همایش‌های مختلف حل و فصل نخواهد شد چنانچه امروزه همه معترفند که خروجی بسیاری از جلسات صفر است از این بابت باید با کارهای عملی و برداشتن مواجع، مردم را به فرزندآوری تشویق کنند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان افزود : بانوان منبع اصلی پرورش نسل هستند و باید امور برای آن‌ها تسهیل شود؛ مادامی که ما دم از بحران جمعیت و لزوم فرزندآوری می‌زنیم اما در محل کار سخت‌گیری‌ها را بر بانوان افزایش می‌دهیم و آن‌ها را در شیفت‌های سنگین به کار می‌گیریم، اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد، وضعیت کاری بانوان باید سبک‌تر و مناسب‌تر باشد و دغدغه‌هایشان نیز کاهش پیدا کند.

غلامعباس مومنی در ادامه گریزی نیز به مشکل ناباروری و نازایی در جامعه زد و گفت: هزینه درمان ناباروری امروزه بالغ بر ۴۰ میلیون تومان است و همین امر باعث می‌شود بسیاری از زوج‌ها نتوانند به سمت درمان کردن خودشان بروند در همین راستا با حمایت‌های استاندار هرمزگان، در تلاش هستیم تا خدمات درمان ناباروری رایگان را در استان به مردم شریف ارائه کنیم.

مومنی تصریح‌کرد: اولین گام برای تلاش در این حوزه، شناسایی زوج‌های نابارور و رسیدن به آمار دقیق جهت برنامه‌ریزیِ عملیاتی است، که این فرایند را در بیمارستان خلیج‌فارس آغاز کرده‌ایم هر چند که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، استان دارای ۲ هزار و ۵۰۰ زوج نابارو است اما در تلاشیم که این آمارها دقیق تر شود.

وی با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی یک مرکز آی . وی .اف در بیمارستان خلیج‌فارس فراهم شده است، گفت: می‌توان به افراد نابارور توصیه کرد که از این ظرفیت نیز استفاده کنند البته این مسئله منجر به افزایش جمعیت نمی‌شود اما بازدهی جمعیت را بالا می‌برد.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان، با بیان اینکه حدود نیمی از مردم استان بیمه شده‌ی تامین اجتماعی و خدمات گیرنده از مراکز درمانی تامین اجتماعی هستند، تصریح‌کرد: یکی از افتخارات ما در مدیریت درمان این بود که در سال گذشته بدون هیچ گونه جابه جایی در سیستم مدیریتی سازمان ، مدیریت درمان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

مومنی با اشاره به اجرای طرح هرمزگان سالم در سطح دستگاه‌های اجرایی جهت شناسایی بیماری‌های مزمن، خاطرنشان‌کرد: به زودی چندین درمانگاه در شهرهای حاجی‌آباد، بندرخمیر، پارسیان و دشتی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای خبر /