استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه 110 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تخصیص یافته گفت : 12 هزار و پانصد سند در بافت‌های حاشیه‌ای صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در دومین نشست کشوری مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور که در هتل هرمز برگزار شد با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت زیست شهری یک تکلیف است، اظهار داشت : در حال حاضر شهرداری‌ها با بحران‌های زیادی به ویژه بحران مالی مواجه هستند و به علت برخی اعمال نفوذها، ساختار شهرداری‌ها سنگین شده و بیشتر بودجه صرف تامین حقوق و هزینه‌های جاری می‌شود.

وی تغییر ساختار و چابک سازی را مهم دانست و افزود:سنگینی ساختارها سبب شده فرصت کمتری برای توسعه و تعریف پروژه‌های عمرانی وجود داشته باشد از این رو نیازمند تغییر ساختار و رفتن به سراغ روش‌های نوین تامین مالی و جذب سرمایه هستیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح مناطق عاری از مجوز در راستای تسهیل سرمایه گذاری در استان گفت : در هرمزگان برای تسهیل جذب سرمایه، مناطقی را به عنوان نواحی عاری از مجوز معرفی کرده‌ایم و با تهیه کیف سرمایه گذاری و مشوق‌هایی که در آن قرار داده ایم نتایج خوبی هم دریافت کرده ایم و طی یک سال ایجاد ۵ مجموعه فولادی،۳ واحد تولید شیشه، ۲ واحد شوینده و ۳ واحد تولید کود را شروع کردیم.

دوستی این تجربه موفق در شهرداری هم دنبال می شود ادامه داد : اجرا شدن این طرح در شهرداری بندرعباس زمینه جذب سرمایه گذار در طرح‌های شهرداری را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه استانداران برای انجام فعالیت‌های توسعه اختیارات لازم‌ را دارند گفت : استانداران ۷۶ اختیار ویژه در حوزه‌های مختلف دارند که می‌توانند از آن برای افزایش بهره‌وری، رشد و توسعه استفاده کنند، تجمیع این اختیارات می‌تواند به عرضه بهتر ظرفیت‌ها و جذب سرمایه گذار منجر شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری و شعار دولت سیزدهم، عدالت محوری و مردمی بودن را تکلیف برشمرد و گفت : برهمین اساس پیشرفت و مردم همواره در برنامه ریزی و اجرا مورد توجه ما بوده و در این راستا تمرکز بر بازآفرینی محیط شهری و محلات حاشیه‌ای مهم‌ترین کار است که برای آن دو طرح بهسازی و بازگشایی معابر و سند دار کردن این بافت‌ها در حال انجام است.

مهدی دوستی گفت : برخی از مناطق حاشیه شهر به نسبت برخی روستاهای با جمعیت پایین هم امکانات کمتری دارند که بیانگر مظلومیت این مناطق است به همین منظور در حوزه سند دار کردن منازل تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ سند صادر شده و برای سرعت بخشی به این امر، انجام تمام مراحل از نقشه برداری تا تحویل سند به دفاتر پیشخوان سپرده شده است .

وی استفاده از فرصت طرح های ملی را برای توسعه شهری مغتنم شمرد و ادامه داد : باید نقش مان در طرح‌های کلان ملی را پیدا کنیم حوزه نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین فرصت هاست که با اجرای آن در بافت شهری و محلات پیرامونی می توانیم از منافع آن بیشتر بهره‌مند شویم.

دوستی با تاکید بر لزوم اهتمام در نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نیز گفت : امسال از محل تبصره ۱۸ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی خودروهای شهری تخصیص یافت، چراکه معتقدیم با بهبود محیط شهری و فراهم نمودن زیرساخت‌ها می‌توان سرمایه اجتماعی را افزایش داد.

مقام عالی دولت در استان اشاره ای به هرمزگان قبل از انقلاب نموده و افزود : رسانه‌های معاند به دنبال پمپاژ اخبار منفی و ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی مسئولان نظام به مردم هستند که در این زمینه وظیفه داریم با اجرای درست کارها اثرات فعالیت دشمن را کم کنیم.

وی با اشاره به ارتقای ده‌ها برابری شاخص‌های توسعه در استان هرمزگان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی گفت: در حوزه برق، آب، گاز، آموزش و بهداشت و بسیاری از زیرساخت‌های دیگر تحولات و اقدامات انقلاب اسلامی با رژیم سابق قابل قیاس نیست و افزایش چند ده برابری داشته و این مسائل باید برای مردم تبیین شود.

دوستی رسیدن به فهم مشترک برای بهبود وضعیت زیست شهری نسل امروز را مسئله جدی خواند و ادامه داد: در همین راستا با احصا نظرات مردم در حوزه خرده اقدامات محیط کار را شروع کرده ایم و بزودی از اپلیکیشن تهیه شده معرفی و دردسترس قرارمی گیرد تا مردم بتوانند عکس مشکلات شهری را بارگذاری نموده و مسئولان مرتبط هم موظفند در زمان معین پس از رفع مشکل، عکس جدیدی از رفع مشکل برای رویت مردم در این سامانه قرار دهند.

استاندار هرمزگان استفاده از امکانات دولتی معطل را کوتاهترین مسیر در کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به کارها دانست و اشاره داشت: تعمیر و فعال کردن ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین دولتی، انجام امور شهری، راهسازی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها را سرعت بخشیده است.

گفتنی است دومین نشست یکروزه مدیران کل دفاتر امور شهری کشور باحضور “علی زینی‌وند” معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در بندرعباس برگزارشد.

انتهای پیام