در این دوره ۲۸راس اسب از شهرستانهای میناب، بندرعباس، کهنوج، بندرکنگ، جیرفت، رودان در ۴گروه با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوزدر هرمزگان ، این مسابقه توسط هیات سوارکاری هرمزگان  در دهکده ورزشی بسیج سپاه، پیست اسبدوانی شهید عمرانی شهرستان میناب با حضور علی پایدار رئیس هیات سوارکاری استان هرمزگان، روحی نایب رئیس ، باران زاده دبیر هیات ، دکترقربانی نایب رئیس بانوان ، سهرابی شهردار میناب ، معاون فرماندار ، اعضای شورای شهر ، نماینده فرهنگی سپاه میناب و با حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.

رییس هیات سوار کاری شهرستان میناب گفت :  قهرمانان و مقام آوران این سری از مسابقات در گروه اسبهای بومی بدون امتیاز اسبهای ساحل از شهرستان بندرکنگ به مالکیت مرحوم سید یاسر زارعی با چابکسواری عبدالله علوی و اسب الکس از  شهرستان رودان به مالکیت احسان نصرتی با چابکسواری علی زمانی بصورت مشترک مقام اول و اسب اژدر از شهرستان میناب به مالکیت اصغر زارعی با چابکسواری یعقوب رنجبر مقام دوم این گروه را بدست آوردند.

فرهادشجاعی افزود : در گروه اسبهای بومی امتیاز دار  اسب شاه پسر از شهرستان جیرفت به مالکیت محمود سهراب زاده با چابکسواری خودش مقام اول و اسب سلطان از شهرستان میناب به مالکیت امیر ظفربخش با چابکسواری امیر حسینی مقام دوم و اسب نیتروژن از شهرستان میناب به مالکیت مسلم بهرامی با چابکسواری فرشید شبتاری مقام سوم را کسب کردند.

شجاعی ادامه داد : در گروه اسبهای فلات ایران اسب تیزپا از شهرستان میناب به مالکیت مصطفی ذاکری با چابکسواری جواد محمودی نژاد مقام اول و اسب پینوکیو از شهرستان میناب به مالکیت محمد شهمیری با چابکسواری ابراهیم رحیم زاده و مقام سوم اسب غرور از شهرستان کهنوج به مالکیت مهدی شاکری با چابکسواری محمد حسین سالاری  را ازآن خود کردند.

وی عنوان کرد : در گروه اسبهای عرب مدرکدار مقام اول  اسب هارای مغ احمد از شهرستان بندرعباس به مالکیت امیر حسین آهون بر با چابکسواری مجید بهزادی و مقام دوم اسب یاتاخان از شهرستان میناب به مالکیت امیرعلی جعفرپور به سوارکاری ابراهیم رحیم زاده و ‌مقام سوم اسب نامیک پاشا از شهرستان بندرعباس به مالکیت علی امیررسولی با چابکسواری مرتضی زمردی کسب کردند.

رییس هیات سوار کاری شهرستان میناب تصریح کرد: پس از پایان مسابقات به قهرمانان هر رده تندیس، لوح یادبود و جوایز نقدی اهدا شد.