مسافران نوروزی و شهروندانی که حاشیه رودخانه های استان هرمزگان را برای گذران اوقات فراغت و تفریح انتخاب می کنند از ورود و نزدیک شدن به نقاط پر خطر رودخانه ها و دریاچه سدها پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و حضور مسافرین نوروزی در مجاورت رودخانه ها، لازم است شهروندان فهیم و آگاه، جوانان و خانواده های عزیز و محترم به نکات ایمنی توجه کنند.

حجت توحیدی در این باره اظهار نمود : شواهد نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در رودخانه ها و دریاچه سدها  کسانی بودند که بدلیل آشنایی با شنا به خود مغرور شده و به هشدارهای موجود توجه نکرده‌اند و یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

توحیدی افزود : دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملاً نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن آن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است.

وی ادامه داد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می شود بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

توحیدی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

وی در پایان عنوان کرد : شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، ضمن آرزوی سلامتی مسافران و شهروندان عزیز مجدانه استدعا دارد؛ به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه سدها و توصیههای مسئولین توجه کرده و از شنا کردن در دریاچه سدها ، کانال های انتقال آب و تاسیسات آبی جداً خودداری فرمائید.

انتهای خبر /