معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با ورود فصل زمستان و حذف تخفیف برق مصرفی،هزینه برق در استان مانند سایر مناطق کشور محاسبه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهرداد حاجی زاده افزود: در سه ماه فصل زمستان نرخ برق خانگی هرکیلوات ساعت ۷۲ تومان محاسبه می شود که نسبت به هزینه برق در تابستان حدود سه برابر افزایش می یابد. به گفته وی، اگرچه استفاده از لوازم سرمایشی در این فصل کاهش می یابد اما با وارد مدار شدن لوازم گرمایشی پرمصرف مانند آبگرمکن مصرف برق مجددا افزایش می یابد. تنظیم کردن درجه ترموستات آبگرمکن در دمای متعادل و استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات کم باری تاثیر زیادی در کاهش هزینه برق مصرفی فصل زمستان دارد.

وی اظهار داشت: اگر مشترکین در این فصل مصرف برق خود را در هرماه به کمتر از ۸۰ کیلووات کاهش دهند مشمول طرح برق امید شده و قبض برق آنها رایگان محاسبه می شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اظهار داشت: مشترکان می توانند برای اطلاع از میزان مصرف خود و مقایسه آن با سایر مشترکان با نصب اپلیکیشن برق من بر روی تلفن های همراه خود اطلاعات مصرف خود مشاهده کنند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا