استاندار هرمزگان با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم مشکل آب شرب هرمزگان برطرف می‌شود ، گفت : با استفاده شبکه‌ای از آبشیرین‌کن‌ها در کنار ساحل می‌توان مشکل آب شرب استان هرمزگان را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی اظهار داشت : یکی از مشکلات اساسی مردم استان هرمزگان مسئله تامین آب است ، آب شرب مشکل اصلی مردم در این استان است.

وی افزود: هرمزگان علاوه بر تامین آب شرب، آب مورد نیاز صنعت را برای استان‌های دیگر نیز تامین می‌کند، توسعه آب شیرینکن ها در هرمزگان با جدیت دنبال میشود تا از این طریق بتوان آب مورد نیاز را تامین کرد.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از این پروژه‌های آب شیرین کن ظرفیت تولید روزانه یک میلیون متر مکعب آب دارد که هم‌اکنون ظرفیتی در تولید حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز این پروژه فعال است و تا چند ماه آینده نیز ۲۰۰ هزار مترمکعب وارد مدار خواهد شد.

دوستی تصریح کرد: این پروژه از سال ۹۵ کلید خورده است و در سال ۱۴۰۰ نیز به تولید ۲۰۰ هزار متر مکعب آب رسیده است، فاز دوم این طرح نیز کمتر از یکسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص فعال کردن ۶۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت باقی مانده تولید این آبشیرین کن در آینده نزدیک گفت: بهره برداری از این ظرفیت ۶۰۰ هزار متر مکعبی هم فاز به فاز و بنا به عرضه و تقاضا انجام می‌شود، این طرح هم اکنون بخشی از نیاز آبی بندرعباس و روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با استفاده از شبکه‌ای از آبشیرین کن‌ها در کنار ساحل می‌توان مشکل آب شرب استان هرمزگان را مرتفع کرد و می‌توان گفت تا پایان دولت سیزده امیدوار به حل این مشکل اساسی و رفع تنش آبی در هرمزگان هستیم.

انتهای خبر /