طی حکمی از سوی رئیس معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ، علیرضا اسدی کرم سرپرست جدید اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه هرمزگان ، معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان در نشست معارفه سرپرست جدید زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه هرمزگان گفت : ۲۰ نوع ماده معدنی در استان هرمزگان وجود دارد که با این تنوع مواد معدنی می توان صرفه اقتصادی خوبی برای استان باشد.

خلیل قاسمی اظهار داشت : یکی از پتانسیل های این استان، می توان به توسعه عملیات اکتشافی در حوزه شرق استان علی الخصوص شهرستان بشاگرد در حوزه منگنز اشاره نمود.

قاسمی بیان داشت : در بحث اکتشافات کانسارهای فلزی در ۵ سال گذشته به نتایج خوبی در حوزه منگنز شهرستان بشاگرد رسیدیم.

وی افزود : ۱۷ درصد کانسارهای فلزی در سال گذشته مربوط به استان هرمزگان بوده که کشف ذخایر قطعی در استان هرمزگان انجام شده است.

معاون برنامه ریزی توسعه و منابع و پشتیبانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این نشست از آغاز حرکت و تحول طرحهای زمین شناسی در سازمان زمین شناسی سخن گفت و اظهار داشت : در استانهای تغییر و تحولات عملیات اکتشافی جدید آغاز شده است. احمد رضا زاده بیان داشت: تحول در توسعه همکاریها در اکتشافات دریایی و زمین در استان به زودی آغاز خواهد شد.

وی در خصوص پسماند آب شیرین کن های حوزه خلیج فارس اظهار داشت : استعصال مواد معدنی از پسماندهای آب شیرین کن ها در حال انجام است.

در پایان این نشست از زحمات و خدمات محسن جرجندی پور طی مدت تصدی زمین شناسی و اکتشافات معدنی در استان هرمزگان تقدیر بعمل آمد

انتهای پیام