سرپرست مديریت فناوري اطلاعات و تحول ديجيتال سازمان منطقه آزاد قشم از معافیت متولدین قشم دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک از پرداخت تمامی عوارض دریافتی سازمان منطقه آزاد در بنادر مسافری لافت و پهل به دستور ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، رامین جعفرپور با اعلام این خبر گفت: حذف این عوارض برای تردد خودروی افراد متولد قشم به دستور ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و در پی تأکید مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، از ۲۱ آذرماه، اجرایی شد.

جعفرپور بر ثبت پلاک خودروی مورداستفاده در سامانه شهروندی بومیان قشم تأکید کرد و افزود: پلاک خودرویی که برای تردد در این مسیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، مطابق با دستورالعمل شهروندی قشم باید در سامانه به نام افراد دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک جهت بهره‌مندی از معافیت عوارض تردد سازمان به ثبت برسد.

به گفته وی، مجموع هزینه دریافتی از متولدین قشم برای خودرو سواری را در بندر پهل و لافت ۵۸۱ هزار و ۲۰ ریال عنوان کرد که از این مبلغ ۴۸۸ هزار و ۳۲۰ ریال توسط تعاونی دریایی فتح با احتساب ارزش‌افزوده، ۳۰ هزار ریال توسط شهرداری پهل، ۳۲ هزار و ۷۰۰ ریال توسط بیمه و خدمات با احتساب ارزش‌افزوده و ۳۰ هزار ریال توسط شرکت تعاونی گمرک ایران دریافت می‌شود.

جعفرپور همچنین از دریافت مبلغ یک‌میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۰ ریال برای خودروی سواری بدون کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک خبر داد و گفت:  این مبلغ شامل ۷۵۰ هزار ریال عوارض مواصلاتی و ۳۰۰ هزار ریال عوارض یک‌بار تردد سهم سازمان منطقه آزاد قشم، ۴۸۸ هزار و ۳۲۰ ریال سهم تعاونی دریایی فتح با احتساب ارزش‌افزوده، ۶۰ هزار ریال سهم شهرداری پهل، ۳۲ هزار و ۷۰۰ ریال سهم بیمه و خدمات با احتساب ارزش‌افزوده و ۶۰ هزار ریال سهم شرکت تعاونی گمرک ایران است.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد ۳۳۱ هزار و ۴۳۰ خودرو با ۷۹۷ هزار و ۶ سرنشین توسط سامانه در مسیر بنادر لافت و پهل به ثبت رسیده است.

انتهای پیام