مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت : مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برای توسعه کشور فرصت محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الله عبدالملکی، در نشست مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در بندرعباس و در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد،  افزود: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور بر استفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارند.

عبدالملکی افزود: اگر نارضایتی در این حوزه نیز وجود دارد به دلیل آنست که از این ظرفیت ها بطور کامل استفاده نشده است .

وی با بیان اینکه  بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جا دارد و حتی در بند۱۱ سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است .

مشاور رئیس جمهور، مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رویکرد جدید این سازمان خواند و تشریح کرد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: تکمیل کردن زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد الگوهایی برای عرضه در سطح بین الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشور‌ها را در بعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی بدیلی دارند و به همین علت باید از عملکرد این مناطق تقدیر و تشکر کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی، با بیان این که تمامی موارد مطرح شده از سوی مدیران عامل حاضر در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: کار ما در دبیرخانه شورایعالی، حل دغدغه‌های مدیران برای پیشبرد امور است.

عبدالملکی تصریح کرد: هم افزایی و کار مشترک باید صورت گیرد چرا که همه ما متعلق به یک مجموعه هستیم و در صورت کار تیمی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی در پایان بر موضوع دانش افزایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی باید به صورت جدی و با آماده کردن بسته سرمایه گذاری پیگیری شود.

انتهای خبر