جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های جهت افتتاح توسط ریاست جمهوری در بهمن‌ماه سال جاری در جزیره قشم در جلسه‌ای با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حمیدرضا مؤمنی در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قابل افتتاح توسط ریاست جمهوری؛ بر لزوم تلاش و جدیت معاونت‌ها و مدیریت‌های مرتبط با این پروژه‌ها، جهت آماده‌سازی آنها و آغاز بهره‌برداری در ماه‌های آینده دستوراتی را صادر کرد.

حاضرین در این نشست برخی ویژگی‌های مربوط پروژه‌های قابل افتتاح پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه‌های مرتبط با معاونت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فنی و زیربنایی و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ارائه کردند و به بیان مشخصات و آخرین وضعیت این پروژه‌ها پرداختند.

منطقه آزاد قشم در سال‌های اخیر سعی کرده با تمرکز بر تحقق توسعه پایدار در این جزیره، در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌گذاری صورت گرفته بر مبنای شعارهای هدفمند سالانه کشور، در دولت تدبیر و امید، پروژه‌های ماندگاری را عملیاتی کند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در ماه‌های آینده پروژه‌هایی در حوزه‌های نفت و انرژی، صنایع، شیلات، گردشگری، راه‌سازی، و… با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و با همراهی سرمایه‌گذارانی از بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید، پروژه‌هایی با آغاز فعالیت آنها، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در جزیره بهینه‌سازی شده و افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ توجه به نقش‌آفرینی فعال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصادی یکی از برگ‌های زرین مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته است که در آخرین دور از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، از سوی رییس جمهور نیز مورد تقدیر قرار گرفت.