اصلی ترین وظیفه قوه مجریه و قضائیه اجرا و نظارت بر نحوه اجرای قانون است لذا مهمترین موضوع در بحث حکمرانی آب بحث قانون آب است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست حقوق آب منطقه پنج کشور که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان، مدیران حقوقی شرکت های آب منطقه ای استان های هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان  واعضا کمیسیون ها به مدت دو روز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار می شود گفت: ما باید بین دو واژه مسئله آب و بحران آب تفاوت قائل شویم ، چنان که در حال حاضر ما با بحران آب در کشور مواجه نیستیم بلکه با مسئله آب سر و کار داریم که سرچشمه مسئله آب هم به قانون گذاری در حوزه آب باز می گردد.

حسین زمانی ادامه داد: موضوع حکمرانی آب از قدیم در کشور وجود داشته است که بخوبی هم صورت می پذیرفته ولی در گذر زمان و با یک تغییر در حکمرانی آب، شکل حکمرانی تغییر کرد و  آن هم موضوع مالکیت آب است و همین امر تاثیرات زیادی در میزان استفاده از منابع آب داشته است.

وی افزود: در حال حاضر نگاه به قانون آب بر روی مسئله توزیع آب متمرکز شده است و همین موضوع آسیب های شدید را با خود به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: قانون باید با مقتضیات زمان خودش همخوانی داشته باشد چرا که ما برای همیشه آب فروان در دسترس نداریم که بتوانیم آن را هر طور که خواستیم توزیع کنیم لذا باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

زمانی یاد آور شد: در وضعیت کنونی مسئله مدیریت آب فقط به یک اداره و سازمان مربوط نمی شود بلکه سازمان های مختلف را در برمی گیرد لذا در حکمرانی آب،  مسئولیت را باید به یک نفر یا یک سازمان سپرد و از او هم درخواست پاسخگویی داشت ولی این مسئله در حال حاضر به چند سازمان ارتباط دارد و این موضوع در جای خود یک نقص است.

انتهای پیام