مدیر کل شیلات هرمزگان از موافقت با صدور اولین مجوز مزرعه الگویی دریایی پروش صدف محار در استان با حضور رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان،معاون آبزی پروری شیلات استان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، رئیس گروه سایر آبزیان معاونت آبزی پروری شیلات استان ،رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه، رئیس ایستگاه تحقیقاتی شیلات لنگه، مجری و سرمایه گذار طرح در اداره کل شیلات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه طرح تولید صدف محار باظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در فاز اول در شهرستان بندرلنگه  اجرایی خواهد شد.

دریایی گفت:صدف انتخاب شده در این طرح در بخش تولید مروارید، بخش صادرات گوشت خوراکی صدف،بخش استفاده از پوسته صدف و استفاده های دارویی و بهداشتی مناسب است.

وی  انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در خصوص نظارت شیلات هرمزگان و مشاوره و راهنمایی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان بر مزرعه الگویی پرورش صدف و با اجرای شرکت مجری در این راستا خبر داد

رئیس پژوهشکده اکولوژی خیلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در شیلات استان گفت: خوشبختانه در زمینه صدف مروارید ساز و خوارکی کار های خوبی صورت گرفته است که امید است با همت و پیگیری های موجود این مهم شتاب گیرد.

محمد صدیق مرتضوی افزود: دانش و تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با همکاری شیلات هرمزگان به سمت تولید هدایت می شود.

انتهای پیام