امیر محمد الماسی متولد ۱۳۸۷ در بندرعباس از شش سالگی در مدرسه فوتبال زنده یاد کامبیز رحیمی ، خورشید ، الماس بندر فعالیت ورزشی خود را آغاز کرد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، الماسی از سوابق ورزشی اش به کاپیتان نونهالان در سال ۱۴۰۰ در باشگاه نبرد بندرعباس ، مدافع میدانی ، مدافع چپ ( پست تخصصی وینگر) نونهالان (سال ۱۴۰۱) در باشگاه ورزشی فولادهرمزگان، دفاع چپ ( پست تخصصی وینگر) اشاره‌ کرد.

وی ،اضافه کرد: اکنون عضو باشگاه فولاد هرمزگان است .
این نوجوان فوتبالیست هرمزگانی، ویژگی هایی که فوتبالیست های پایه بایستی در خود به مرور تقویت کنند تا به یک فوتبالیست حرفه ای در آینده تبدیل شوند را ۴ بُعد اصلی؛ تکنیک ، هوش بازی، تناسب اندام و طرز فکر مناسب دانست .
الماسی ، تشریح کرد: تکنیک شامل کنترل توپ، مهارت دریبل زنی، دقت پاس، کنترل بدن، هوش بازی شامل آگاهی محیطی (آگاهی فضایی)، دانش تاکتیکی، ارزیابی ریسک، تناسب اندام شامل سرسختی و پایداری(استقامت)، تعادل و هماهنگی، سرعت، قدرت، طرز فکر مناسب نیز همدلی و دلسوزی، خونسردی، آرامش و قدرت ذهنی، خودانگیزش، قابلیت اتصال و همخوانی با سایر بازیکنان است.

 

این فوتبالیست هرمزگانی، با بیان اینکه مهمترین ویژگی ای که یک فوتبالیست برای رسیدن به موفقیت در فوتبال باید داشته باشد، اشتیاق و عشق به این ورزش است ، یادآور شد: برای رسیدن به موفقیت، فوتبالیست ها ساعت های متوالی را تمرین می کنند و پس از دستیابی به موفقیت، این کار را ادامه می دهند. این ساعت ها نه تنها شامل زمان حضور در زمین بلکه زمان صرف تماشای مسابقات فوتبال، تجزیه و تحلیل آنها، تأمل در عملکرد خود بازیکن در زمین و غیره است. برای رسیدن به موفقیت در فوتبال، باید با فوتبال بخورد، بخوابد و نفس بکشد.

گفتنی است ، وی در اختتامیه یادواره زنده یاد غلامعباس نصیبی در ۵ دقیقه ۳۰۰ عدد روپایی با توپ ورزشی که در باشگاه خورشید بندرعباس برگزار شد را در کارنامه خود دارد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /