مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه از شرکت طرح توسعه نیکسا،یکی از بزرگترین مزارع پیشرو پرورش ماهی در قفس خاور میانه و کشور بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز،عبدالرسول دریایی در این بازدید با اشاره به اینکه این شرکت با ظرفیت سه هزار تن در سال موفق شده پیشرو در تولید ماهیان دریایی در کشور باشد گفت:این طرح در سال ۹۴ وارد چرخه تولید شده و امروز در حال تکمیل زنجیره تولید اعم از تکثیر و نرسری ، بسته بندی و فروش و تولید محصول با برند می باشد .

دریایی یکی از چرخه های مفقوده این صنعت که نیاز به حمایت جهادی و علمی دارد را توسعه تکثیر ماهیان دریایی خواند و افزود: این شرکت از یک سال و نیم پیش اقدام به نگهداری مولدین ماهی دریایی نموده که به صورت پایلوت موفق به مولد سازی و تکثیر گونه های شانک ، باس دریایی و صبیتی در این مرکز شده است.

وی تصریح کرد: امید است با این طرح پایلوت به زودی با حمایت جدی دستگاههای اجرایی مرتبط و بانکهای عامل طرح ایجاد مرکز تکثیر ماهیان دریایی این شرکت وارد فاز عملیاتی شود .

دریایی گفت: این طرح به صورت دانش بنیان از یک سال و نیم با همت جوانان و متخصصین داخلی این شرکت آغاز شد و الان با موفقیت چشمگیری در تکثیر ماهیان دریایی روبرو است.

مدیر کل شیلات هرمزگان تاکید کرد: لازم است توسعه زنجیره این شرکت به صورت جدی و فوری توسط دستگاههای اجرایی و بانک عامل مورد حمایت قرار گیرد و انشاالله این طرح در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده کمک شایانی به تامین بچه ماهی دریایی در کشور نموده و کشور و استان را به خودکفایی برساند و همچنین باعث جلوگیری خروج ارز از کشورگردد.

انتهای پیام