رئیس انجمن ورزش های نابینایان و کم بینایان استان هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقات دومیدانی نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور به میزبانی بندرعباس خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد جاودان با بیان اینکه با کمترین امکانات در مسابقات شرکت کرده ایم و مقام و مدال کسب کرده ایم ، گفت : نزدیک به ۷۰۰۰ تَن نابینا و کم بینا در استان هرمزگان داریم که بیش از یک پنجم جمعیت معلول هرمزگان را در بر می گیرند و این آمار بسیار بالایی برای استان هرمزگان است و از آن‌جهت که این جامعه بسیار حساس و سرشار از استعدادهای نهفته ونیازمند کشف استعداد در تمام عرصه ها تمام عرصه ها هستند.
جاودان با اشاره به اینکه درمیان معلولان استان هرمزگان به لحاظ علمی ، تحصیلی ، هنری ، فنی نابینایان پیشرفت بیشتری داشته اند ، افزود : از میان موفقیت های این قشر، رتبه ی ۳۰۰ کنکور سراسری در دانشگاه هرمزگان، ۶ حافظ کل قرآن، دریافت مدال های طلا ، نقره و برنز در رشته های تیمی و انفرادی نمونه هایی از موفقیت های جامعه ی فعال نابینایان و کم بینایان در هرمزگان است.
وی با بیان اینکه تمام ملی پوشان و مدعیان در این مسابقات شرکت می کنند و قطعا این رویداد بزرگی در حوزه ورزش استان هرمزگان است و امیدوارم که با برنامه ریزی و تلاش ورزشکاران هرمزگانی شاهد موفقیت آنان در این مسابقات باشیم، تصریح کرد : مسابقات دومیدانی نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور در ورزشگاه خلیج‌فارس برگزار خواهد شد و در این میان از اصحاب رسانه می خواهیم توانمندی هم نوعان ما را از طریق رسانه ها انعکاس دهند.
رئیس انجمن نابینایان هرمزگان با بیان اینکه در ابتدا پیش بینی فدراسیون برای شرکت کنندگان این مسابقات ۸۰ زن و ۱۲۰ مرد بود، خاطرنشان کرد : مسابقات دو میدانی نابینایان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که با میزبانی هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان هرمزگان با حضور ۱۲۰ تَن زن ورزشکار و ۱۹۰ تَن از مرد ورزشکار هرمزگانی در رشته دو میدانی از ۲۴ آبان لغایت ۲۹ آبان ماه در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
جاودان با تشکر از حمایت های استاندار هرمزگان ، معاون استاندار ، اداره کل ورزش و جوانان استان ، صنایع غرب ، حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس ، سازمان بهزیستی استان عنوان کرد : ورزش یک ابزار مؤثر در توانمندسازی افراد دارای معلولیت و لازمه زندگی همه افراد، خصوصاً افراد دارای معلولیت است که با برنامه ریزی دقیق و مدون می توان به قابلیت و پتانسیل های این افراد پی برد.
وی با بیان اینکه هر تیم شرکت کننده می تواند ۶ دونده زن و ۸ دونده مرد داشته باشد ، اضافه کرد : ۲۵ تَن داوری این مسابقات را برعهده دارند که ۲۰ داور از استان هرمزگان در بین این داورها هستند .
جاودان با اشاره به اینکه هر دونده نابینا و کم بینا را یک دونده بوسیله نخ همراهی می کند ، مطرح کرد : این مسابقات بزرگترین رویداد در جامعه معلولان هرمزگان است .
رئیس انجمن ورزش های نابینایان و کم بینایان استان هرمزگان تصریح کرد : در جلسه ای که با استاندار هرمزگان داشته ایم خرید یک چاپگر بریل در کمتر از یک ماه ، ساخت سالن ورزشی ویژه نابینایان و کم بینایان ، اشتغال ۱۵ تَن از این جامعه در صنایع غرب مصوب شد .
گفتنی است ، مسابقات دومیدانی نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه سالجاری در رشته دو میدانی باحضور دونده هایی از ۳۱ استان کشور در ورزشگاه خلیح فارس بندرعباس برگزار می شود .
خبرنگار : جمیله دبیری نیا