دارای ویژگی های زیادی می باشد، یکی از این ویژگی ها که باعث منحصر به فرد شدن آن شده است، جاذبه های گردشگری بی نظیر آن است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان به گونه ای است که قسمت زیادی از این استان شامل مناطق کوهستانی است و کوه ها و ارتفاعات زیادی در این منطقه دیده می شود که این کوه ها تاثیر زیادی در بارش ‌های این استان دارد. این کوه ها ویژگی های خاص خود را دارند و از جاذبه ها و دیدنی های استان هرمزگان و اطراف شهر بندرعباس هستند و جزء ناهموارترین کوه ها در جنوب کشورمان محسوب می شود، کوه گنو بندرعباس یکی از این ارتفاعات است که ۲۳۴۷ متر بلندی آن است.

کوه گنو یکی از جذاب ترین دیدنی هایی است که در شهر بندرعباس قرار دارد و نسبت به دیگر مناطق جنوب از آب و هوایی سرد و متعادل برخوردار است. آب و هوای مرسوم و متداول مختص این نواحی فرق دارد این منطقه را به یکی از مناطق تفریحی تبدیل کرده است که چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد و چشم نوازی طبیعت آن با کوه‌هایی محکم و قامت کشیده و دره‌ هایی بی‌‌ نظیر و فضایی دل انگیز گردشگران را برای مدت زیادی جذب خود می کند، حدود ۴۴ سال است که این سرزمین جزء منطقه حفاظت شده محسوب می شود و به عنوان پارک ملی مورد توجه است که از سرمایه ها و میراث طبیعی سرزمینمان است و در سطح بین‌المللی شهرت دارد.

*کوه گنو زیستگاه نادر طبیعی در هرمزگان

شمال بندرعباس با آب و هوایی مطبوع سرزمینی کوهستانی، از جمله مناطقی است که کمتر شناخته شده‌اند و از نظر آب و هوایی با فضای مرسوم و معمول تفاوت دارند، کوه گنو با ۲۳۴۷ متر ارتفاع در ۲۹کیلومتری شمال غربی بندرعباس غربی بین دهستان های فین ، سیاهو و ایسین واقع شده‌است، این کوه در مقایسه با آب و هوای گرم بندرعباس ، آب و هوایی نسبتاً معتدل دارد و به همین مناسبت نیز از اهمیت زیست محیطی و تفریحگاهی برخوردار است،این منطقه کلا توسط حفاظت محیط زیست محافظت می شود و جزو زیستگاه های نادر طبیعی توسط یونسکو به ثبت رسیده، گونه های گیاهی نادری در این منطقه وجود دارد که در دنیا بی نظیر است.

انتهای پیام