مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با گرا می داشت هفته بصیرت گفت : در 9 دی ماه سال 88 امت پیشتاز آگاهی بخشی جامعه بودندو با حضور خود از خواص بویژه بخشی از خواص که خود را به خواب خرگوشی زده بودند پیشی گرفتندو توطئه دشمن را که با تمام قوا و تجهیزات رسانه ای و تبلیغاتی با خیال  خام خود می خواست همانند برخی از کشور ها انقلاب رنگی ایجاد نمایدو نظام را از درون تهی کنند را خنثی نمودند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،پرویز سالاری در مراسم معارفه نماینده دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در غرب استان که با حضور امام جمعه بندرلنگه و اعضای شورای مرکزی این نهاد در استان برگزار شد افزود : دشمن  با بروز کینه دیرینه خود وبا حذف فیزیکی سردار دلها ، عمارزمانه،مالک اشتر حضرت آقا، سردار سلیمانی ، دچار یک اشتباه محاسباتی و استراتژیک شد زیرا خیال می کرد با حذف فیزیکی سردار به موفقیت رسیده است اما غافل بود که خون شهید سلیمانی ، راه و اهداف شهید سلیمانی نه تنها کمتراز وجود فیزیکی او  بلکه بیشتر برای جامعه اسلامی بویژه خط مقاومت اثر بخش است.

سالاری تصریح کرد : حذف فیزیکی شهید سلیمانی سبب رویش سلیمانی های دیگر شد و خون مظلومانه او در رگ جامعه اسلامی فوران کردو باعث انسجام و همبستگی بیشتر جامعه اسلامی و اهمیت حضور این شهید در منطقه و هسته مقاومت در کشور های اسلامی از جمله عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان و… شد.

سالاری بیان کرد : شهادت این شهید والا مقام نه تنها چیزی از نهضت مقاومت اسلامی کم نکرد بلکه مایه انسجام بیشتر جوانان در عرصه های دفاع در حوزه های فرهنگی ، اقتصادی ، سخت افزاری و نرم افزاری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت : نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در چند ساله اخیر در جهت تحقق آرمانهای امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری بویژه فرمان ۸ ماده ای حضرت آقا، گام های موثری در مقابله با فساد و رانت خواری با برگزاری جلسات و نشست با دستگاههای نظارتی و اجرایی ، پیگیری و دیده بانی برخی از تخلفات که تحت عنوان سرمایه گذاریدر منطقه ویژه شهید رجایی ، پارک معدنی چهواز پارسیان و منطقه آزاد قشم و همچنین حوزه اراضی کشاورزی و تغییر کاربری برداشته است.

سالاری معرفی مدیرانی که دارای آلودگی سیاسی ، اقتصادی و اخلاقی هستند را یکی دیگر از فعالیت های این نهاد در استان نام برد و افزود : برگزاری دوره های آموزشی ویژه بخشی از مدیران و آحاد مردم که بتوانند  برای مطالبات خود و مطالبه گری خود به عنوان دیده بان با سوت های به موقع و اطلاع رسانی در مقابل سو استفاده برخی عناصر فاسد  و دفاع از حقوق خود به موقع اقدام و موضع گیری نماینداز دیگر فعالیت های این نهاد است.

وی بیان داشت : دیده بان شفافیت و عدالت بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و اینکه فساد در چه حوزه ای بروز کرده ، در مقابل فساد می ایستد و با گزارش به حوزه های نظارتی و قضایی سعی در پیشگیری از آن دارد بر همین اساس دفتر دیده بان عدالت و شفافیت علاوه بر دفتر مرکزی ، دو دفتر در غرب استان به مرکزیت بندر لنگه و دفتر شرق استانبه مرکزیت میناب فعالیت خود را آغاز نموده است.

سالاری ادامه داد : از ائمه جمعه انتظار است با آگاهی رسانی و آگاهی بخشی ، مردم را نسبت به حقوق خود آشنا کنند و کسانی که در زمینه آگاهی رسانی معذوریت دارند را راهنمایی نمایند تا از طریق این نهاد گزارش مفاسدو رانت ها را ارائه نمایند.

سالاری تاکید کرد : برخی از مدیران با سو استفاده از نجابت و محجوبیت مردم هرمزگان و با استفاده از اطلاعاتی که در حوزه اراضی دارند با سو استفاده از موقعیت و منصب خود ، حیاط خلوتی برای رانت خواری و واگذاری اراضی بویژه در مناطق آزاد به اقوام ودوستان خود درست کرده اندکه از مردم می خواهیم اگر با این گونه موارد مواجه شدند به دفتر دیده بان اطلاع رسانی نمایندتا به موقع پیشگیری شود.

*مردم را ترسانده اند و جرات اینکه حق خود را مطالبه کنند و سو استفاده ها را فریاد بزنند را ندارند

در ادامه این نشست امام جمعه بندر لنگه نیز با ابراز خرسندی از تشکیل دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت  در استان و بندرلنگه گفت : جای خالی نهاد هایی که با فساد و رانت مبارزه کنند خالی بود که با این اقدام موثر این مهم نیز تحقق یافت.

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود : مردم به دلیل فساد ستیزی آقای رئیسی به ایشان رای دادند پس انتظار است که انسانهای آلوده به فساد مالی و اخلاقی و سیاسی بر منصب قرار نگیرند.

وی بیان داشت : باید همه قرارداد ها بویژه در شهرداریها شفاف باشد و با مردم شفاف برخورد نمایند و از طرفی مردم نیز مطالبه گر باشند و هر جا سو استفاده و رانت خواری دیدند اطلاع رسانی نمایند .

امام جمعه بندر لنگه ادامه داد : در کشور و هرمزگان ظرفیت های بالایی وجود دارد که می توان با این ظرفیت ها مشکلات را حل نمود به شرطی که دامن مدیران و مسئولان از فساد و رانت پاک باشد .

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان کرد : مردم ترسیده اند ، آنها را ترسانده اند و جرات اینکه حق خود را مطالبه کنند و سو استفاده ها را فریاد بزنند را ندارند، وجود نهادی همانند دیده بان شفافیت و عدالت باعث می شود مردم به راحتی بتوانند این فساد ها  را اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد : حق مردم بندرلنگه این نیست که پس از ۱۰۲ سال که شهرداری در این شهر تاسیس شده وبه عنوان یکی از شهر های قدیمی کشور که حتی در گذشته دارای دومین فرودگاه کشور بوده و بزرگترین مرکز تجاری نیز بوده است امااز امکانات اولیه مانند مرکز معاینه فنی محروم باشد .

حجت الاسلام اسماعیل نیا تصریح کرد : از دولت آقای رئیسی انتظار است در بخش اقتصاد و معیشت مردم اقدام موثرو فوری نماید.

یاد آور می شود ؛در پایان این نشست اسماعیل خاوند به عنوان مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در غرب هرمزگان منصوب شد.

انتهای پیام