مسابقات سپک تاکرا به مناسبت ولادت امام علی در شهرستان بندرعباس در بخش آقایان و با شرکت ۴ تیم استان طی سه روز در سالن تختی با بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مسئول کمیته سپک تاکرا استان هرمزگان گفت: این رشته بسیار جذاب به تازگی  در استان شروع شده است اما با برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی در حال توسعه و معرفی آن در استان هستیم که مسابقه به مناسبت روز پدر با شرکت ۴تیم و با قهرمانی تیم اصلی کمیته شهرستان با نتیجه ۲بر صفر در مقابل روکو بندرعباس، در سه روز انجام شد.

میلاد رنجبر در ادامه بیان کرد: در طی این مدت کمیته توانست در وبینار نشست سالانه روئسای کمیته استانی سپک تاکرا کشور شرکت کرده و پاره ای از گزارشات و برنامه های انجام شده با حمایت رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان هرمزگان، شرح داده شد.

وی افزود: در این وبینار برای توسعه ، آموزش و برگزاری مسابقات این ورزش مهیج در استان هرمزگان و پتانسیل قوی که در رشته سپک تاکرا ساحلی و توانایی میزبانی مسابقات کشوری در استان با ارائه تقاضای همکاری بیشتر انجمن کشوری جهت این امر مهم بیان شد.

مسئول کمیته سپک تاکرا استان ادامه داد: همچنین با معرفی کمیته در این وبینار کشوری، هرمزگان از سوی انجمن کشور هرمزگان جز استان های فعال در این ورزش اعلام شد و مسابقات «ایونت کشوری» به میزبانی این استان در برنامه های آینده قرار داده شد.

رنجبر در پایان نفرات برتر از کمیته سپک تاکرا شهرستان بندرعباس که بازیکنان آن  امیررضا زاهدی،مهدی ملائی، مهدی براهیمی بعنوان تیم قهرمان را اعلام کرد و گفت : تشکر ویژه از بختیار صالحی رئیس هیئت انجمن های ورزشی برای تهیه جوایز نفرات برتر  و حضور و دلگرمی به شرکت کنندگان در محل برگزاری مسابقات و زینب لر نائب رئیس بانوان برای تلاش در امر گسترش این ورزش در استان را دارم و امیدوارم با تداوم همکاری جوانان پر شور و فعال جذب این رشته شوند.

گفتنی است؛سپاک در زبان مالایی به معنای لگد زدن است و تاکرا در زبان تایلندی به معنی توپ است ،این رشته در تایلند معمولاً فقط تاکرا نامیده می‌شود و در لائوس به تای تاکرا معروف است. در فیلیپین هم این ورزش به سیپا (Sipa) معروف است. والیبال با پا هم نامی است که به این ورزش در ایران داده‌اند ، همچنین مسابقات بین‌المللی سپک تاکرا زیر نظر فدراسیون جهانی سپک تاکرا برگزار می‌شود و سپک تاکرا قهرمانی جهان (با عنوان جام پادشاهی) هرسال در بانکوک برگزار می‌شود.

سپک تاکرا در برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی داخل سالن هم قرار دارد.