رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: نوجوان ۱۶ ساله قشمی که در اثر تصادف شدید با موتورسیکلت به این مرکز درمانی انتقال یافته بود نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز درهرمزگان، دکتر مریم هروآبادی در این باره گفت: با اقدام به موقع تیم جراحی، این نوجوان که توسط اورژانس ۱۱۵ به این مرکز درمانی انتقال یافته بود، نجات یافت.

هروآبادی افزود: این نوجوان در اثر تصادف شدید با موتورسیکلت و با تشخیص خونریزی داخلی بستری و پس از احیا و انجام اقدامات اولیه درمانی به اتاق عمل منتقل شد.

متخصص جراحی عمومی و سرپرست تیم جراحی در این درباره چگونگی انجام این عمل گفت: بیمار در بدو ورود با افت فشار خون (فشار خون ۶۰) و با شکایت از درد در ناحیه شکم بر اثر تصادف شدید، پذیرش و اقدامات اولیه وی صورت گرفت.

دکتر کاوه اسدی فخر افزود: با سونوگرافی FAST اورژانسی، خون فراوان در شکم بیمار رویت و پس از آن به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

اسدی بیان داشت: پارگی وسیع از ناحیه لیگامان فالسی فرم به عمق حدوداً پنج سانتی‌متر بود که باعث خونریزی تقریبی دو لیتری در ناحیه شکم بیمار شده بود که پس از تخلیه آن، کبد نیز ترمیم گردید.

وی افزود: پس از انجام این عمل جراحی، ترشحات صفراوی با درمان دارویی کاهش یافته و آنزیم های کبدی نیز در وضعیت مناسب قرار گرفت.

اسدی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل اورژانس، اتاق اتاق عمل و همچنین متخصص بیهوشی که در روند بهبودی بیمار نقش‌آفرینی نمودند، گفت: بیمار با انجام اقدامات بالینی و درمانی با حال عمومی مناسب ترخیص گردید.

انتهای پیام