معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اعلام کرد: نرخ هر کیلو مخلوط زولبیا و بامیه درجه یک برای شهرستان بندرعباس، ۵۸۰ هزار ریال و نرخ هر کیلو مخلوط زولبیا بامیه درجه دو، ۴۱۰ هزار ریال تعیین و اعلام گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، محمد عباسی اظهار داشت: به دلیل فرهنگ غذایی و ذائقه مردم، تقاضا برای مصرف زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه درجه بندی اعلام شده برای این شیرینی پرطرفدار ماه رمضان بستگی به مواد اولیه مورد استفاده در فرایند تولید دارد، افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته پس از طی مراحل قیمت گذاری در کمیته کارشناسی نرخ هر کیلو مخلوط زولبیا و بامیه درجه یک ۵۸۰ هزار ریال و نرخ هر کیلو مخلوط زولبیا بامیه درجه دو، ۴۱۰ هزار ریال تعیین و اعلام گردید.

وی تصریح کرد: زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک باید با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می شود و هر واحد قنادی که با قیمت بالاتر بفروش برساند تخلف محسوب، و با واحد متخلف برخورد قانونی می گردد.

عباسی بیان داشت: قیمت مذکور برای مرکز استان تعیین شده است و شهرستانها طبق مصوبه قیمت تنطیم بازار آن شهرستان تعیین میگردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت در پایان اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و … میتوانند به سامانه تلفنی ۱۲۴ آنرا گزارش نمایند.

انتهای پیام