مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ، با بیان اینکه استان هرمزگان بیش از ۲۰۰ شهید ورزشکار دارد ، گفت : نسل جدید ورزشکارِ استان باید با منش و سیره‌ی شهدا به خصوص شهدای ورزشکار آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، هشتمین یادواره‌ی شهدای ورزشکار استان هرمزگان و گرامیداشت سالروز قشر بسیج ورزشکاران، فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه‌السلام، ورزشکاران، خانواده‌های معظم شهدا و اعضای شورای اسلامی شهر در بندرعباس برگزار شد.

مظفر خادمی در این آیین با اشاره به سالروز ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار داشت: اصلی‌ترین الگو برای ورزش پهلوانی مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام است و ورزشکاران به تاسی از این امام بزرگوار مشق ادب، زهد و تقوا می‌کنند.

وی افزود : طی سالیان گذشته به دلیل فراگیر شدن بیماری کووید آن طور که باید و شاید نتوانسته‌ بودیم یادواره‌ی شهدای ورزشکار استان را برگزار کنیم اما امیدواریم در سال‌های آینده این یادواره را به درستی برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان، تصریح‌کرد: ورزشکاران مانند سایر اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند و جبهه‌ها را به محل ورزیدن نفس خود تبدیل کردند.

خادمی با ادای احترام به مقام شامخ ۱۵۰۰ شهید گران‌سنگ استان هرمزگان، عنوان‌کرد: جامعه‌ی ورزشی استان هرمزگان بیش از ۲۰۰ شهید گلگون‌کفن را تقدیم نظام اسلامی و امنیت و آسایش ملت ایران کرده است.

وی خاطرنشان‌ کرد : امروزه به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا کمتر از شهادت نیست چرا که یاد شهید موجب جوشش غیرت می‌شود و آثار تربیتی بسیار بالایی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان عنوان‌ کرد : نسل جدید ورزشکارِ استان باید با منش و سیره‌ی شهدا به خصوص شهدای ورزشکار استان آشنا شوند، شهدای ورزشکار می‌توانند الگوی ناب برای ورزش دوستان باشند و به عنوان چراغ راهی راه را برای ورزشکاران روشن کنند.

انتهای خبر /