نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان به ریاست فریدون همتی استاندار و حضور روسای اتاق های سه گانه و انجمن های فعال در زمینه تولید، توزیع و صادرات هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  علی باصره در سالن همایشهای هتل هما، همراه با روسای اتاق های بازرگانی ، تعاون و روسای انجمن های فعال در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت کرد.

استاندار هرمزگان در این نشست صمیمی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی بخش نامه ها و دستورالعمل های دولتی پیرامون مباحث صادرات و تولید را دنبال نمایند، ادامه داد : بایستی فاصله بین دولت و بخش خصوصی از بین برود و اتاق های سه گانه استان به صورت فعالانه با مطرح کردن مشکلات فعالان در حوزه های مختلف شرایط را به حد مطلوب نزدیک نمایند.

فریدون همتی افزود : دولت وظیفه دارد مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی کوتاه سازد و تصمیمات اثرگذار برای توفیقات بیشترآنها اخذ نماید.

وی از نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و خلا جدی سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات در استان گلایه کرد و درخواست کرد : اتاق بازرگانی برای حل این مشکلات ارائه راهکار کند.

همتی با اشاره به اینکه در بحث آبزیان نیز نیاز به برنامه ریزی مشابه است ، افزود : یارانه سوخت جهت پشتیبانی از صادرات استان به کارگیری شود.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد : بخش خصوصی با کمک نهادها و سازمانهای متولی جهت تغییر فرایند صادرات از سنتی به مدرن برنامه ریزی کنند.

این مسئول با بیان این موضوع که برای رقابت پذیر شدن محصولات کشاورزی بایستی هزینه حمل و نقل را با ایجاد پایانه های ریلی اقدام کنیم با این اقدام هم در تامین نیاز داخل و هم صادرات برنامه ریزی شود، تصریح کرد : تعامل با میادین تره بار پایتخت و کلانشهرها با هدف حمایت از کشاورزان استان توسط اتاق بازرگانی ایجاد شود .